Cancun of Playa del Carmen

Hallo,

Ik land 21 december waarschijnlijk in Cancun int.

is het aan te bevelen om in Cancun te verblijven of in Playa del Armen?
Waar kun je beter duiken?

Een stempel krijg ik toch gewoon op het vliegveld?
(ik heb toch niet een uitvliegticket nodig? ik trek namelijk door tot aan san jose en heb nog geen vliegticket terug.)

Ik hoor het graag.
BVD!

Hoi,

Hier ben ik weer. Ik zou je Playa del carmen aanraden. ik heb vorig jaar enkele dagen doorgebracht en ben uiteindelijk een maand in playa gebleven.
Als je wilt snorkelen kun je dit wel doen op isla mujeres vlak voor cancun. Maar je kunt vanuit playa de ferry nemen naar cozumel waar het heel goed duiken is (ook wel snorkelen)
Ik vond playa veel leuker omdat het iets meer een stadje is. In cancun liggen bijna alle toeristische dingen op een stuk aangebouwd land bij elkaar en in Playa heb je een lange straat met alle barretjes, restaurants, winkels,…en vlak daarachter ligt het strand.
Ik had ook geen uitvliegticket en heb geen problemen gehad.

Helemaal eens. Ik vond Playa een stuk gezelliger. Het is wat kleinschaliger en het voelt gewoon wat vriendelijker aan.

Met je vliegticket zou je nog wel eens problemen kunnen komen.
Niet in Mexico maar in NL (als je tenminste vanuit NL vertrekt).

Op Schiphol worden namelijk de visum-eisen van elk land in de gaten gehouden (daar zijn de vliegtuigmaatschappijen namelijk toe verplicht). Als je geen visum hebt kun je max. 6 maanden blijven.
Kan geen kwaad om je vliegtuigmaatschappij van te voren eens te bellen.

Hi Martin,

als je een late landing in Cancun hebt, kan ik je Haina Hostel aanbevelen voor de eerste nacht. Je zit dan in de stad zelf en op loopafstand van wat eettentjes en het ADO busstation. Zeer makkelijk.

Playa del Carmen is zeker leuker dan Cancun. Ik kan me voorstellen dat je PdC erg druk vind, dus eventueel zou je Isla Mujeres of Tulum ook eens kunnen overwegen. Mujeres is met het veer vanuit Cancun makkelijk te doen en Tulum is makkelijk met de bus te doen. Mujeres mag dan wel bekend zijn, maar ik vond het er een stuk relaxter dan de laatste keer in PdC. Is maar een suggestie :wink:

Als je wil gaan duiken, dan is Mahahual misschien wel iets voor jou. Zeer relaxte gezellige plaats en het op 1 na grootste rif ter wereld, Banco Chinchorro, direct voor de deur :slight_smile: Mahahual deed me een beetje denken aan PdC in de negentiger jaren.

Met je ticket zou ik ook, wat Verdwaald al schreef, even informeren bij je vliegmaatschappij of douane in Nederland.

Ga vanuit Amerika en zal zeker geen 6 maanden blijven.

@roberts bedankt voor je reactie.

In Amerika heb je alleen een ticket nodig dat je Amerika weer verlaat, dus dan maakt het niet uit. En stempel krijg je inderdaad op vliegveld in Mexico.

En ik zou ook voor Playa gaan. Vanaf daar kan je ook duiken in de cenotes e.d., of doorgaan naar Tulum.

1 like

bedankt voor de reactie.
Ben blij dat ik geen uitvliegticket voor mexico nodig heb, dan ben je namelijk wat flexibeler.

Zijn er bussen van het vliegveld in Cancun naar Playa del Carmen?

Ja, als je naar buiten loopt en dan helemaal naar de rechterkant. Daar komen de bussen van ADO naar Playa en Cancun. Er staat een mannetje waar je het ticket kunt kopen.

bedankt voor de tips :slight_smile: