Hoi Nancy,
Het ligt er helemaal aan wat je wilt en hoeveel budget je hebt.
Als je weinig tot geen geld hebt en je wilt/moet werken en reizen combineren, dan zou ik je aanraden in europa te blijven. Dat scheelt reiskosten (duur ticket naar bijvoorbeeld australie) en je krijgt volgens mij redelijk betaald in europa. Dit zou ik doen, als ik werkervaring in het buitenland op zou willen doen, maar niet zoveel geld zou hebben. Heb je wel geld voor een ticket dan is Australie een evt aanrader, waar veel tijdelijk werk is, maar als je maar 2 maanden hebt zou ik al het een en ander vanuit nederland regelen, anders is de kans groot dat je, langer dan je wilt aan het zoeken bent naar een baantje. Dus eigelijk is Australie om te reizen voor 2 maanden prima, maar volgens mij te kort om te werken en reizen.
Als je een klein budget hebt en graag wilt rondreizen (geen werkervaring op wil doen), raad ik je aan naar Zuid-oost Azie te gaan. Alles is daar spotgoedkoop en een vrij veilig reisland. 5 jaar geleden zijn mijn vriend en ik daar een half jaar rondgetrokken (thailand, cambodja, vietnam, laos en maleislie) voor 4000,- euro p.p. Dus buiten je ticket van ongeveer 800 euro naar bijv. bangkok kan je al een heel eind komen met 1000 euro voor 2 maanden. Ga hier niet proberen te werken, want de uurlonen liggen zooooo laag. 0,50 eurocent per uur is al hoog. Tenzij je het voor elkaar krijgt om engelse les te geven aan kinderen/jongeren op scholen of voor een europees bedrijf te werken met een europees salaris.
Mijn tip is eigenlijk: als je wilt reizen, kan je beter in nederland werken, sparen en dan gaan reizen. Hier krijg je gewoon goed betaald (met je diploma´s e.d.) en dan heb je geen zorgen aan je hoofd als je geen werk kan vinden of de stress dat je geen geld hebt en moet werken.
Maar als het je niet om het reizen gaat, maar om de werkervaring in een ander land, dan is 2 maanden een mooie periode voor werk in het zomer (griekenland, spanje) of winterseizoen (oostenrijk). Er is dan veel tijdelijk seizoenswerk te vinden.
Ik raad je aan om meer dan 2 maanden uit te trekken als je verder weg wilt gaan werken.
Ik hoop dat je eruit komt!
Gr Caroline
p.s. de lonelyplanet is een goed reisboek, wat in detail is beschreven.