Tips voor tour in Pantanal!

Beste medereizigers,

half april willen we een 3-4 daagse tour maken door de Pantanal. We komen vanuit Bonito en pakken de bus richting Estrada Parque waar we de tour willen doen.
Wie heeft er een aanbeveling voor een bureau/ gids welke een leuke tour geeft en waar we een grote kans hebben om veel dieren te zien?

Groet! Marcel en Suus

marcel en suus: gaan jullie in bonito overnachten? mag ik vragen waar? ken je ook andere pousadas? we willen ook namelijk naar bonito/pantanal en zijn op zoek naat leuke/betaalbare pousadas!

Kijk op: www.ajbobito.com.br

Moet www.ajbonito.com.br zijn natuurlijk.
Excuseer
Wat de Pantanal betrefdt; kijk op www.bloggen.be/erico en stel me vragen aub. Ik ken deze streek zeer goed.

Hallo Marcel en Suus,
Als je naar de Parque Estrada rijdt; denk ik dat dat de oude verbinding van Miranda naar Corumbà is en deze weg splitst zich in het buspunt “Buraco das Piranhas”. De (waarschijnlijk nog zandweg) weg komt eerst over de brug van de Rio Miranda en dat punt heet daar “Passo do Lontra”; een zeer gekende streek en zeer goed om uitstappen te maken (bv op de Rio Vermelho).
Ik ben daar dikwijls geweest; kijk op www.bloggen.be/erico
Je kan contact opnemen met enkele low budget operatoren die in deze streek opereren en die je op dat punt ( buraco das Piranhas; ze kennen dat daar hoor) ophalen en nadien meenemen naar Campo Grande om jouw weg te vervolgen.
Enkele lowbudget operatoren zijn:
Gilpantanaltours
Passodolontra
Greentrack
Ecological expeditions.
Kijk op internet (google) en je kan ze contateren in 't engels.
Ze hebben alle drie hun bureel in de rodoviaria van Campo Grande maar vermits je rechtstreeks naar de Pantanal rijdt moet je afspreken om je daar op te pikken zoals ik hoger al zei.
Wil je iets meer spenderen dan kan ik je ook enkele andere namen en adressen aanbevelen.
Laat maar horen.
Denk er ook aan dat vanaf april 2009 de maatschappij Trip vluchten zal inleggen op en vanuit Bonito richting Campo Grande. Dit is tijdwinst maar ik vermoed voor jullie van geen nut.