Tips voor Sabah

Op 13 september ga ik met mijn vriendin naar Maleisië. We vliegen vanuit KL meteen door naar KK.

We willen ongeveer 8 dagen in Sabah verblijven om daarna west Maleisië aan te doen.
Hebben jullie leuke en goede tips voor dat gebied? De Sabah-afdeling van de Lonely Planet is namelijk niet zo dik. We willen graag budget reizen met een budget voor ons tweeën van max 60 euro per dag?

Minstens een halve dag inruimen voor Manukan, een strand/natuur-eilandje tegenover het vliegveld. Regelmatige ferry vanuit de hoofd-steiger van KK (bij Hyatt hotel). Vonden we prachtig, met leuke visjes in de ondiepe zee en tropische palmenstranden en ook leuk wandelen op het eiland.
Verder is Tenom een leuk uitstapje per bus/trein, met botanische tuin en mooie route langs rivier. Raften kan er ook.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik heb gelezen dat de accommodaties etc vol kunnen zitten in augustus. Wij gaan dus in september. Zijn er dan wel genoeg guesthouses die een plaats vrij hebben? Of moeten we ook rekening houden met volle slaapgelegenheden?

Hi wij zijn net terug van 3 dagen jungle (dag/nacht trekkings, riviertochten).
We hebben de package 3 Dagen/2 Nachten gedaan. Zeer basic maar daarom juist geweldig: goede sfeer, goede gidsen en voldoende wildlife: apen, krokodillen, vogels, hagedissen en orang oetans in Sepilok.
Zie site Uncle Tan. Ik hoop, dat ze nog plek hebben. Succes!