Wie heeft er tips voor leuke plaatjes/activiteiten/speeltuintjes/restaurants etc voor een kind van vier. We gaan een maand naar mexico. Alles is welkom.
Onze reis is volgens mij vrij standaard:
cancun, isla holbox, Valladolid, Chichen Itza, Izamal, Campeche, Villahermoda, San Cristobal, Palenque, Chicanna, Tulum)
je zou bij Palenque kunnen overnachten bij “Maya Bell”. Dit is een soort camping met deels cabanas/huisjes om te huren. Hier kan je kind zonder gevaar van auto’s spelen. Net als een camping in Europa zeg maar Je bent ongeveer 1,5km van de ingang van de archeologische site en een km of 3 - 4 van de plaats Palenque(die m.i. niets voorstelt). De keuken is trouwens erg goed en 's avonds heb je meestal (rustige)live muziek.
In Campeche is dacht ik aan de zuidzijde van de mooie boulevard een klein openbaar speeltuintje. Het historische centrum is trouwens vrij rustig qua verkeer, dus daar kunnen jullie onbezorgd wandelen.
Mexico is het land voor de kinderen zeg ik altijd, dus maak je niet druk dat er geen vertier is voor de kleine. Bijna alle restaurants bieden “speelplaatsen” of hebben een kindervertier, beter geregeld dan in Nederland moet ik zeggen. Chilis heeft geen kindervertier maar bied puzzelboekjes en activiteitenboekjes met gratis kleuren en wascos. McDonalds heeft bijna overal een kindervertier met klimrekken en/of aparte ruimtes voor kinderen. Sirlion bied open kinderbuffets en activiteiten boekjes en is op kinderen gericht maar heeft niet altijd kinder speelplaatsjes. Daarnaast zijn de meeste parken voorzien van speeltuintjes voor kinderen met schommel en glijbaan. Daarnaast heeft bijna ieder dorp wel iets te bieden voor de kleine. In steden zoals Monterrey en Guadalajara zijn zelfs museums voor kleine kinderen ingericht of bieden ze thema’s die voor de kleine bedoeld is. Tuurlijk heb je nog de pretparken en die zullen ongetwijfeld ook wel in de omgeving zijn waar je gaat reizen, de een bied wat meer dan de andere, maar stel je geen Efteling of “6 Flags” pretparken voor. Soms is het zelfs voor de ouder teleurstellend maar kan het voor de kleine leuk zijn. Je kind zal in ieder geval niet te kort komen.