Tips voor relaxte start van onze reis (met kind)

Hallo allemaal,
Eind december of begin januari begint onze reis van zeven maanden. Wij gaan samen met ons zoontje van drie rondtrekken door Azie en Australie. We starten in Thailand,voor ongeveer 6 weken.En om even helemaal bij te komen van alle voorbereidingen willen we eerst een weekje bijkomen op een mooi en rustig eilandje. Ik zat zelf te denken aan Samet omdat dat dicht bij Bangkok ligt. Heeft iemand en goede tip voor ons?

Natasja

Nog even wachten tot uw zoontje iets ouder is. Ik heb zelf ook die reis gemaakt, nou ja Australie en Nieuw-Zeeland dan want Azie staat nog op mijn lijstje en het is geweldig, echt een andere wereld. Helaas is uw zoontje te jong om dit te herinneren als jullie dit nu doen en zal heel veel moois missen.

Hallo,
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Wij gaan die reis niet maken voor de herinneringen van ons zoontje. Wij willen het hectische leven in Nederland voor 7 maanden ontvluchten. Samen genieten en samen dingen ontdekken.
Ook wij zijn samen (met ons tweetjes) al eens langer op reis geweest,toen voor 13 maanden. Wij hebben toen ook Nieuw Zeeland en Tasmanië gezien in 3 maanden. Erg mooi maar ook wel heel westers en alles al ontdekt. Wij hebben ons hart verloren aan Azië. Een heel ander manier van leven en cultuur. Daarom willen we nu weer 5 maanden in Azië doorbrengen.
Maar we willen voor de afwisseling ook ongeveer 8 weken door Australië trekken met een tentje.
En dit is vast niet onze laatste reis!! Over een paar jaar gaan we vast weer eens een keer.
Maar ik wil tegen iedereen zeggen: WE LEVEN NU,EN MAAK NU JE DROMEN WAAR!!! Niet uitstellen wat je nu kunt doen,voor je het weet denk je:“we wilde eerst op reis maar er is niks van gekomen”. Zonde toch? Gewoon doen!!!

Hallo Natasja,

Dit is een uitdaging… Aangezien je in het hoogseizoen zit, en ook de Thai vakantie gaan vieren, zal het niet gaan meevallen om rust te vinden op een eilandje rond Bangkok.
Zeker op Samet niet, want dat zit vol met Thai. Ko Chang zit vol met Thai en westerse toeristen, Ko Mak of Ko Kut kan meevallen. Ik denk dat er ook op Ko Chang nog wel rust te vinden is, maar niet op de mooiste, meest toeristische stranden.

Ik zou het zoeken op de stranden rond Chanthaburi en Trat. Deze zijn niet spectaculair, maar wel rustig. Tussen Thaise mensen zwemmen met bedekte kleding wordt zeer op prijs gesteld.

Je zoontje van drie zal een blikvanger zijn, zeker als hij blond is, trekt hij veel aandacht van de Thaise mensen en kinderen, vriendjes zijn in een handomdraai gemaakt. Thaise kinderen zijn zeer groepsgericht, dat zit in hun systeem, volg je zoontje goed in het omgaan met de Thaise kinderen. Probeer bij te sturen als hij zich te ik-gericht gedraagt.

Hans.

Hoi Hans,
Heel erg bedankt voor je reactie,hier heb ik wat aan!! Ik ga zo meteen kijken naar de plaatsen die jij opgegeven hebt.
En ja…ons zoontje heeft blonde krullen. Dus aan aandacht geen gebrek denk ik zo. En leuk te horen dat de kindjes in Thailand zo groeps gericht zijn. Ik ben benieuwd hoe ons zoontje hiermee omgaat. En we zullen hem zeker bijsturen indien nodig!
Ik heb er al helemaal zin in.

Groetjes,
Natasja

koh chang in de andamanzee is heerlijk rustig

Waarom ga je niet lekker naar (de omgeving van) Krabi. Dat is wat rustiger vergeleken met Samet of Samui en de natuur is ook veel mooier vind ik zelf. Aangezien jullie een behoorlijke tijd op reis zijn hebben jullie de mogelijkheid iets verder van Bangkok te zoeken toch(?) Vliegen kan trouwens ook altijd en is absoluut niet duur.