Tips voor Reisschema gevraagd

Hoi Allen,

Wij gaan samen lekker 2.5 week naar Thailand voor het eerst. Aangezien het voor ons de eerste keer is vroeg ik mij af wat jullie van ons reisschema vinden. Wij zijn overigens een jong stel die houden van een mix van cultuur, uitgaan en strand.

Excursies regelen we ter plekke wel.

Vertrek 17 november Schiphol - Bangkok - Chiang Mai
Vertek 21 november Chiang Mai - Phuket met vliegtuig
Vertrek 23 november Phuket - Koh Samui, zitten te denken aan vliegen maar horen dat met de bus en ferry een stuk goedkoper is en ook leuk om te doen. Mocht dit ook echt zo zijn, moeten we dan de bustickets + ferry van te voren boeken of ter plaatse? Is dit ook goedkoper want vliegtickets zijn 58 euro pp.
Vertrek 25 november Koh Samui naar Koh Pagan voor Half Moon Party met Ferry
Vertrek 27 november Koh Pagan naar Hua Hin met Ferry
Vertrek 29 november Hua Hin naar Bangkok met Ferry of kan dit ook per trein?
Dan nog een paar dagen Bangkok

Wat we ons ook afvroegen wat ben je ongeveer per dag kwijt aan eten per persoon (als je eet in restaurants)?
We logeren telkens in hotels met ontbijt dus dat hebben we niet nodig.

Hoor graag jullie feedback!

Bedankt alvast

Hee Gerben,

Eigenlijk houd ik er niet zo van om mensen ergens vandaan te houden, wie ben ik dan wel om dat te doen ?

Het is echter wel zo dat veel mensen kiezen voor ofwel de Andamaanse kant (Phuket e.a.) ofwel de Thaise Golf-kant ( Ko Samui e.a)
Bus en ferry zijn inderdaad veel goedkoper, en reizen binnen Thailand is leuk, maar reken erop dat je zomaar een hele dag kwijt bent.
Zoals veel eerste keer Thailandgangers onderschat je de afstanden, denk ik.

Een veel leuker gedeelte zou de treinreis van Hua Hin naar Bangkok zijn. Deze duurt een uur of vier.
Ik heb deze reis een paar keer gedaan, vind het een mooie rit, niet de mooiste die je in Thailand vindt, maar gewoon mooi .

Vanuit Ko Phangan gaat er geen ferry naar Hua Hin. Er gaat er eentje naar Chumphon. Vanuit Chumphon kun je de trein of bus nemen naar Hua Hin.
Deze reis duurt een uur of zes. Het strand van Hua Hin stelt weinig voor als je het vergelijkt met alle mooie stranden die je onderweg al tegen bent gekomen. Het is wel een aangename plaats om te verblijven, en het seafood te proeven.

Wanneer je in Thaise restaurants eet, zal een maaltijd met drankje zelden boven 250 baht uitkomen.
In Bangkok zijn er in grote shoppingmalls bovenin (bijvoorbeeld MBK, Panthip en Platinum) zgn. food-courts. Daar kost een bord Thais eten ongeveer 50 baht, een drankje ongeveer 30 baht.

Hans.