Tips voor reis-/zorgverzekering van 1 jaar gezocht

Hallo,
Ik ben van plan om een jaartje rond te gaan reizen. Nu is mij verteld dat je je zorgverzekering door moet laten lopen en daarnaast een reisverzekering voor een jaar af moet sluiten. Even snel gerekend kost dit rond de 2000,00 euro! Beetje veel dacht ik zelf en dat moet toch anders kunnen??
Wie heeft tips voor mij ??

Alvast Bedankt! Groeten Mara

Hoi Mara,
Alle info die je nodig hebt kun je op www.elvia.nl vinden. Zij hebben een speciale globetrotter verzekering en daarbij hoef je niet je eigen verzekering te houden.
Succes en veel plezier volgend jaar!
groetjes sandra

Kijk ook eens bij het overzicht van aanbieders van reisverzekeringen op Wereldwijzer.nl :smiley:

Hoi Mara,

Het systeem van de zorgverzekering is nogal veranderd, maar ook voor reizigers zijn er mogelijkheden om geen duizenden euro’s kwijt te zijn.
Als je zo lang weg gaat, kun je bijv Elvia Globetrotter of Joho Special Isis nemen als reisverzekering.

Als je uitgeschreven bent uit het bevolkingsregister van de gemeente, hoef je daarnaast geen zorgverzekering in Nederland aan te houden. Je kunt je uitschrijven als je bijv. geen (huur)huis hebt en geen uitkering. Ik pak het voor mijn volgende reis (5 maanden Zuid-Amerika) in ieder geval zo aan.

Op www.joho.nl kun je onder het kopje How to insure alle informatie vinden, en je kunt hen bellen en mailen. Ze kunnen advies geven in wat je in jouw situatie het beste en voordeligste kunt doen. Ze hebben mij altijd heel goed geholpen.
Succes ermee!

Groetjes Loes
http://zuidamerika.punt.nl