Deze zomer gaan wij rond reizen door Guatemala.
Wie is er geweest en kent mooie/leuke plekken die niet alom bekend zijn(Antiqua, Chichicastenango, Lago Aititlan, Semuc Champey enz.)
Wij zijn geen partyanimals en houden van natuur en cultuur eten en wandelen.
Wij hebben ruim de tijd (7 weken)
Als je van wandelen, natuur en cultuur houdt, dan zou ik zeker Quetzaltenango (Xela) niet overslaan. In de omgeving kun je verschillende vulkanen beklimmen zoals Santa Maria en Tajumulco. Daarnaast kan ik de hotsprings Fuentes Georginas aanraden. Een groot gedeelte van de bevolking loopt in kleurrijke traditionele klederdracht en er zijne verscheidene Maya dorpjes te bezoeken.
De stad is ook in trek vanwege de goede mogelijkheden om Spaans te leren. Ik heb zelf Spaans lessen genomen bij Sol Latino. Ook organiseren zij voor de studenten verschillende activiteiten naar o.a. dorpen, films, hikes en danslessen en kun je bij een Guatemalteeks gezin verblijven.
Leuk dat jullie door Guatemala gaan reizen! Zoals Alex zegt zou ik idd Quetzaltenango (Xela) aandoen. Maar ook Semuc Champey is een echte aanrader, net zoals de regio Peten. In Peten zou ik in Flores verblijven, maar tours maken naar Tikal, Yaxha en/of andere archeologische parken.
Wij organiseren alles op het gebied van tours, transport, accommodatie, maar ook Spaans lessen en vrijwilligerswerk, dus stuur gerust een berichtje als ik je ergens mee kan helpen.
Nebaj en omgeving vonden wij zeker de moeite waard! ± 4 uur met chickenbus/micro vanaf Chichitenango. Nog niet zo heel toeristisch. Mooi wandelen daar (zonder gids) en dichtbij Chajul. Zeker weten heen gaan als je naar Nebaj gaat.
Hoi, ja we zijn 3 nachten in Nebaj gebleven. We zijn in Naab hotel (of zoiets) beland. Dat was niet echt bijzonder, maar wel schoon. Onze 1e keus was vol (santa Maria geloof ik) en het regende keihard dus de volgende hotel maar meteen genomen. In de Lonely Planet staan de hotels best goed beschreven en ze zijn makkelijk te vinden door het plattegrondje.
Semuc Champey was ook aardig om heen te gaan. Mooie natuur. We hebben daar niet geslapen maar in Lanquin. Bij ho(s)tel el retiro. Was prima 2-persoons met privé badkamer (ook in Nebaj trouwens). Aan de rand van het dorpje maar daar kun je ook eten (bbq-buffet). Lekker.
Wij zijn van Lanquin naar sc gelopen ipv met een tour mee te gaan (±3 uur de weg volgen.)
Ik vraag me af hoe goed je Patrick kent als je niet weet dat hij uit België komt en niet uit Nederland. Het komt niet heel vertrouwd over.
Misschien kun je beter geen reclame maken. Daar is dit forum ook niet voor bedoeld.