Tips voor onze reis route

Hallo allemaal,
Ook wij gaan een rondreis maken door Costa Rica en advies over onze route is erg welkom. We willen graag een combinatie tussen natuur, activiteiten doen, lekker luieren aan het strand/zwembad en heel graag walvissen zien.
Ons plan is als volgt:

San Jose 1 nacht
Tortuguero 2 nachten
Puerto Viejo (Cahuita) 4 nachten
La Fortuna 3 nachten
Samara 4 nachten
en vanaf hier ben ik een beetje aan het dubben, afreizen naar het zuiden? Richting Parco Ballena en wat te doen met Manual Antonio (ik lees dat dit super touristisch is)
Wanneer het walvissen spotten ook in het noorden kan, overweeg ik eventueel om Rincon de Vieja ergens tussenin te doen en dat strand lokatie als laatste.
We hebben zo’n 20 nachten te verdelen.

ALvast super bedankt voor een reactie
Sabine

Van Puerto Viejo naar La Fortuna is een behoorlijke rit van 6 uur als het mee zit. Zeker de moeite waard is ook Sarapiqui en niet alleen omdat wij er wonen maar omdat er heel veel te zien is in deze prachtige omgeving. Met 3 nationale parken binnen een straal van 30 km en veel wateractiviteiten. Zeker voor vogelliefhebbers een paradijs. La fortuna met zijn niet werkende vulkaan is mooi en staat in de boeken dat het een must is. Zeker nu de vulkaan niet meer actief is zijn er mooiere en minder toeristische plekken te bezoeken. Sarapiqui, Rio celleste, cano negro, rincon de la vieja zijn prachtige plekken.

Het is afhankelijk van de periode dat je naar Costa Rica komt of je walvissen kunt spotten.
In augustus tot oktober is het park Ballena de beste plek.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Bedankt voor de reacties,

We zijn er in de periode van half juli tot begin augustus, is het dan ook mogelijk om walvissen te spotten in het noord westen van Costa Rica?

groet
sabine

Dan moet je veel geluk hebben. Er zijn geen speciale excursies in het noorden om op zoek te gaan naar walvissen.
Die excursies zijn er wel bij het park Ballena.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Bedankt, dan denk ik dat we toch graag bij Ballena willen komen, is het dan een idee om het volgende te doen na Puerto Viejo de Limon,

Sarapique
La Fortuna
Dominical
en als laatste richting Samara voor de laatste dagen strand?

Of is dat een heel onlogische route?

Dat is een behoorlijke afstand. Van Dominical naar Samara.
Als je in het zuiden bent, daar heb je ook enkele mooie strandjes tussen
Dominical en Ojochal.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hoi Henk en Carolien

Ik heb inmiddels een nacht bij jullie geboekt en wij maken dus een tussenstop in sarapiqui vanuit Puerto Viejo en daarna gaan we door naar La Fortuna.

Onze route heb ik als volgt verder in gedachten:

[ul]
[li]La Fortuna 3 nachten
[/li][li]Samara 4 nachten
[/li][li]1 nacht ergens in de buurt van Jaco omdat we naar het zuiden willen en niet zo’n lange rit in 1 keer willen doen
[/li][li]3 nachten in Dominical
[/li][li]terug naar San Jose
[/li][/ul]

Hebben jullie nog tips voor die ene overnachting?

groetjes en tot volgend jaar
Sabine

Je kunt vlak bij Tarcoles overnachten. Dan kun je de volgende dag nog een krokodillentocht maken over de Tarcoles rivier.

Johan
www.costaricaopmaat.nl