Hallo allemaal,
Wij gaan zelf rijden met een 4x4 en ik vraag me af hoe lang we over een de afstanden gaan doen:
Tortuego (na schildpadden excursie van 3 dagen ) tot La Fortuna (1 dag)
La Fortuna, Rincon de la Vieja (3 dagen)
Rincon de la Vieja, Montoverde (3dagen)
Montoverde, Costa Ballena(Uvita) ( 5dagen), vooral deze afstand lijkt me erg lang. Is er een leuke tussenstop aan de kust ?
Heeft iemand dolfijnen of walvissen gezien in januari tijdens de Cano Island snorkel boottocht?
Adios,
Lia
Hoi! Wist je wel dat je niet in/uit Torteguero komt met auto? Het laatste stuk moet met een boot. Wij zijn in 1 dag van Torteguero naar Fortuna gereisd. (6.00 met de boot weg) Het kan dus wel.
Van Fortuna naar Monte verde hebben wij om het Fortuna meer heen gereden. Vooral het laatste stuk naar Monteverde schiet niet op, erg slechte weg.
Het is een prachtige tocht, we hebben het in twee dagen gedaan. (op het dooie akkertje dat wel)
De rest weet ik niet precies. Fijne vakantie!
Hallo Lia,
Als je aankomt in San José kun je de volgende morgen een busje nemen naar Tortuguero. Er zijn diverse bedrijfjes die zulke tochten regelen. Vraag maar aan Peter Hoffmans van Dos Palmas, een hoteleigenaar vlak bij het vliegveld. Hij kan dat voor je regelen [EMAIL=“info@dospalmascr.com”]info@dospalmascr.com www.dospalmascr.com.
Als je terugkomt uit Tortuguero begin je pas met het huren van een auto en rijd je bijvoorbeeld naar La Fortuna enz.
Vanuit Monteverde naar Costa Ballena (Dominical, Uvita of Ojochal) is ongeveer 6 uurtjes rijden als je via de kustweg gaat: Puntarenas->Jaco-> Quepos->Dominical. De weg tussen Quepos en Dominical is nu helemaal geasfalteerd en die afstand doe je nu in nog geen 40 minuten.
Het hangt af in welke periode je naar CR komt om de walvissen te zien. Vanaf juli/augustus komen de walvissen weer hier voor de kust zwemmen tot en met oktober. September is de beste maand. Vanaf eind december komen er weer walvissen en die blijven tot medio april.
Er gaan vanuit Uvita en vanuit Sierpe dagelijks bootjes naar de zee op zoek naar walvissen en dolfijnen. Zo’n tochtje kost ongeveer $65 p.p. en duurt een halve dag, incl snorkelen. Natuurlijk kun je ook naar Caño Island, als je tenminste bereid bent daarvoor $100 p.p te betalen.
Er is in Costa Ballena erg veel leuks te doen, ik heb daar een brochure van gemaakt. Klik hier.
Veel plezier in Costa Rica
Otto
www.elmonofeliz.com
Ojochal