Welke bezienswaardigheden zijn er langs onze route

Nog een paar weekjes en dan gaan we drie weken rondreizen door Costa Rica. Alle locaties zijn reeds geboekt en de huurauto is ook geregeld. We zijn erg benieuwd of er bezienswaardigheden zijn die op/vlakbij onze route liggen. We hebben al wel op internet gezocht naar informatie maar we kunnen hierover weinig vinden. De slaaplocaties zijn al bekend maar we willen niet het risico lopen dat we langs iets prachtigs zijn gereden zonder dit te weten. Heeft iemand toevallig tips voor ons?

San Jose
Tortuguero
Sarapiqui
La Fortuna
Monteverde
Rincon de la Vieja
Manuel Antonio
Ojochal
Corcovado
Dominical

Groene schildpadden leggen in deze tijd van het jaar eieren op het strand van Tortuguero.
In Sarapiqui heb je de biologische reservaten La Selva en Tirimbina.
Richting Manuel Antonio kun je het park Carara bezoeken.
In het park Ballena zijn in deze tijd van het jaar walvissen te zien.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

vraag aan medereizigers die je onderweg tegen komt naar ervaringen. Ook hoteleigenaren kennen vaak de bijzondere plekjes wel. Er bestaat niet zo iets als een lijst met bezienswaardigheden langs jullie route. Gewoon vragen dus!
Groeten uit Ojochal,
Otto

Via Wereldwijzer app

Bij Canas, op weg naar Liberia, vind je de dierenopvang Las Pumas. Wij vonden het interessant, deze mensen ook: http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g309235-i1239-k1786955-Activity_Rescue_Shelter_Las_Pumas-Province_of_Guanacaste.html Is maar een korte stop.
En vlakbij Bagces, wat verderop langs dezelfde weg, ligt de waterval van Llanos del Corte: http://www.tripadvisor.co.nz/Attraction_Review-g309237-d3320577-Reviews-Bagaces_Waterfall-Bagaces_Province_of_Guanacaste.html

Waar overnachten jullie voor Rincon de la Vieja? In de buurt van Curubandé? Als je daar nog even gezellig Nederlands wilt spreken moet je het even melden.

als je richting het zuiden gaat, ongeveer 20 km voor Jaco,is de brug over de rivier Tarcoles. Je ziet er allemaal mensen op de brug naar beneden kijken naar de grote krokodillen.

Via Wereldwijzer app

Hoi Willem,

Hartelijk dank voor je tips. We gaan deze zeker even verder bekijken! Wij verblijven in Rincon de la Vieja bij Aroma de Campo. Ik heb alleen geen idee of dat dicht bij Curubandé is :slight_smile:

groetjes Gerdien

Iedereen bedankt voor de ingestuurde tips. We begrijpen dat er geen standaard lijstje is met bezienswaardigheden op een route vandaar juist onze vraag :slight_smile: Je komt altijd wel iets tegen onderweg waar je van te voren niet op had gerekend maar als iemand anders die tips juist al van te voren kan geven is het super. We kijken ontiechelijk uit naar de rondreis en hopen inderdaad veel walvissen en schilpadden te kunnen gaan zien :wereld:

Nou, ik heb wel een idee of het in de buurt ligt. Zie deze regel van de site van Booking.com: Casa Rural Aroma de Campo, 2km East of the church of Curubande & 300m North, Rincón de la Vieja, Curubande, 50105 Guachipelín, Costa Rica
Maar ik denk dat ze daar ook Nederlands (Vlaams) spreken dus hoef ik je niet verwijzen naar het andere adresje dat ik in Curubandé weet. Dat is de b&b en campground El Sol Verde van Gerard en Ingrid. Je komt er langs als je naar jullie onderkomen rijdt.

1

Laat je op de weg naar Rincon de la vieja verleiden om eens (paar km voor Liberia bijvoorbeeld) af te slaan naar een waterval. Er staan soms hele kleine bordjes met het woord Catarata, duik even in de verkoeling. Mocht je nog tijd hebben rond Liberia ga dan ook naar Santa Rosa, als je vroeg naar binnen gaat kun je nog richting het strand, maar er worden maar een beperkt aantal toeristen toegelaten.
Liberia heeft trouwens ook erg goede restaurants, maar er zijn er behoorlijk wat die in de namiddag gesloten zijn, een vieruurtje zit er in sommige restaurants dus niet in :slight_smile: Er is o.a een goed mexicaans restaurant, erg goed steak restaurant en een formidabel visrestaurant.

Heb je nog tijd voor of na het vliegen?

Ik zag net dat ik Bagces heb genoemd als de plek waar de waterval Llanos del Corte ligt. Dat moet Bagaces zijn. Maar daar was je via de link wellicht al achter gekomen.

Dank je wel Rumba voor de tips we gaan hier zeker naar kijken :slight_smile: Wat bedoel je precies met tijd voor of na het vliegen?

Of je nog een dagje in de buurt van Alajuela/Heredia/San Jose pakt voordat je vliegt. De meeste vluchten zijn 's morgens, en de meesten overnachten vantevoren vlakbij het vliegveld in een van die drie plaatsen. Overigens liggen ze in die volgorde het meest nabij het vliegveld.