Rondreizen door Costa Rica

Wij hebben een filmpje gemaakt met de highlights van Costa Rica en een route langs minder toeristische plekken. De hele route is tijdens een vakantie (van gemiddeld 3 weken) niet haalbaar. Delen ervan zou je kunnen opnemen in de reisplanning.

**Route door het Zuidelijk Pacifischkustgebied van Costa Rica. **
Je vind langs deze route mooie toeristische en niet-toeristische stranden, dorpjes met accommodaties en restaurants, ongerepte en toeristische watervallen, natuurparken zoals Corcovado en Manuel Antonio, zeeschildpad-projecten (waar je zelf een handje kunt helpen), indianenreservaten, mangroves,archeologische plekken, een surfdorp en vele diersoorten zoals walvissen en dolfijnen, luiaards, apen, toekans, gekleurde kikkers, tapirs, krokodillen en slangen.

Veel plezier en Pura Vida!

Mario en Manon
www.tipijungla.com
Certificate of Excellence Tripadvisor 2015.

Deze route laat je alle elementen van Costa Rica zien.

In welke periode zie je de walvissen?

Al eens gegoogeld op: whale watching Costa Rica? Dan vind je onder meer deze hit: http://www.dolphintourcostarica.com/whale_and_dolphin_watching.htm#whale_and_dolphin_watching

De walvissen komen er aan, de eerste zijn al waargenomen hier voor de kust van het Marino Ballena Park. Ze komen eind juli en blijven tot aan de tweede helft van oktober.
De andere periode is van januari tot eind maart. Maar in die tweede periode (jan-mrt) zijn er veel minder walvissen waar te nemen. Dat heeft te maken met klimaatsverandering.

Wij zouden komen rond begin december. Dan gaan we er waarschijnlijk geen meer zien?

Hallo,

Veel mogelijkheden om mijn vraag te stellen, maar ik doe het hier dan maar;

  • Wij zijn voornemens om eind december/begin januari naar Costa Rica te gaan. Nu lees ik dat de schildpadden er in die periode niet zijn.
    Is het buiten de schildpadden om, de moeite waard om daar dan alsnog heen te gaan? Of kunnen we voor de natuur net zo goed ergens anders
    heen gaan?

Dat ligt eraan wat je nog meer wilt zien. Costa Rica heeft meer dan alleen schildpadden

Dit is wel een heel aparte invalshoek, als ik geen schildpadden kan spotten kan ik de rest van Costa Rica ook wel vergeten.

Maar goed: hier een tip: Bundaberg Region - Bundaberg Turtle Season Schildpadden van november tot maart :wink:

Hmm, ik zie dat mijn vraag niet heel goed geformuleerd is, excuus.

Wat ik bedoelde te vragen is of Tortuguero de moeite waard is om te bezoeken als er geen schildpadden zijn. Of kunnen we dan beter onze tijd ergens anders in Costa Rica besteden.

Ja, zo is het duidelijk. Tipi Jungla, Monofeliz en Johan zullen je nu wel verder helpen. Die hebben veel meer know how dan ik na drie vakanties.

Tortuguero is nogal verworden tot een toeristenoord, met hoge prijzen en veel mensen.
Maar er is nog wel wat anders te zien in Costa Rica, maak je geen zorgen:
Zomaar kris kras door elkaar:
De Rio Celeste, werkelijk blauwe rivier in het noorden van CR,
Vulkanen Rincon de la Vieja en Turrialba zijn beide zeer de moeite waard te bezoeken,
Walvissen vooral in de periode eind juli tot medio oktober in het Zuid Westen,
Dolfijnen en schildpadden in zee, langs de Pacific en Atlantic kusten,
Snorkelen of duiken bij Isla del Caño,
minerale warm waterbaden, bijvoorbeeld net even ten noorden van Dominical (nog verstopt voor massa toerisme),
Poema’s tapirs, apen, papegaaien in het NP park Corcovado.
Veel ara’s bij Carara park.
Enorme krokodillen bij Tarcoles,
Quetzals spotten in Monteverde, vaak beter bij San Gerardo de Dota, ook bij San Vito,
Bij San Vito, maar ook in Nicoya de spelonken bezoeken,
Drake Bay bezoeken met een tocht naar het eerder genoemde Corcovado.
Caribische keuken ,
De hemel kunnen aanraken bij Chirripo,
Surfen helemaal in het zuiden aan het einde van de weg,
En dan zijn er nog allemaal jungle huizen/B&B’s verstopt waar je de mooiste tijd van je leven kunt meemaken. Maar die moet je wel zoeken op het internet.
Montezuma met zijn hippies,
Kayakken in de mangroven van de rivier Terraba of Sierpe
Wildwatervaren bij Turrialba,

enzovoort
Alles is op te zoeken en terug te vinden door de juiste zoekterm in Google in te tikken.
Ook is er al veel over geschreven op dit forum.

Hoeveel dagen kom je? Want om dit alles te zien heb je een maandje of drie toch wel nodig…

Heel veel plezier in Costa Rica.

Otto
www.elmonofeliz.com

Ojochal

Wauw, dank je! Je eerste zin zegt eigenlijk al genoeg en ik trek daar de conclusie uit dat we deze plek met een gerust hart over kunnen
slaan. We zijn voornemens om 3 weken te gaan, definitieve plannen zijn er (nog) niet.

Ik ga me weer verder verdiepen in al het overige wat Costa Rica te bieden heeft.