Tips voor ons reisschema

Hallo mensen!

Over een weekje ga ik samen met mijn (bijna) vrouw op huwelijksreis naar Vietnam. Na Indonesie, Maleisie en Thailand is Vietnam het volgende land op ons verlanglijstje. We hebben nu vliegtickets geboekt naar Ho Chi Minh en hebben (helaas) maar 15 dagen om een goede indruk te krijgen van het land. Vooralsnog hebben we het volgende schema opgesteld:
Ho Chi Minh (3 N)
Hanoi (2 N)
Halong Bay (2 N)
Hoi An (3 N)
Phu Quoc (3 N)
HCMC (1 N)
Graag zou ik willen weten of dit schema haalbaar is en of iemand nog tips voor ons heeft. We hebben vooralsnog alleen de 1e 4 nachten in HCMC geboekt en willen dan vliegen naar Hanoi. Vanuit Hanoi een tripje naar Halong Bay en dan, afhankelijk van het weer, een boottocht maken. We vliegen dan door naar Da Nang om een bezoek te brengen aan Hoi An (of is een andere manier van transport aan te raden?). Daarna willen we graag een mooi eiland bezoeken, we denken nu aan Phu Quoc, maar hoor graag van jullie wat een aanrader is om in september te bezoeken? We willen graag een mooi eilandje om onze reis af te sluiten. Met natuurlijk mooi weer waar we lekker kunnen luieren, eten en snorkelen.

Jullie tips zie ik met belangstelling tegemoet.
Alvast bedankt!

Groeten, Mike

Tip: check 27vakantiedagen.nl voor Vietnam-reiservaringen, tips en routes van andere Nederlandse reizigers die er geweest zijn!

1 like

Hallo Mike,

Wil natuurlijk eerst beginnen jullie beiden te feliciteren met jullie aanstaande huwelijk.

Jullie schema is natuurlijk makkelijk haalbaar en heel relaxed.

Zo te lezen weet je al dat het regenseizoen een beetje op zijn einde loopt in september, maar dathet er op sommige plekken best nog wel wat regen kan vallen.

Voor Halong maakt het niet veel uit, wanneer je een trip uitkiest met relatief veel snorkelen, want dan wordt je toch nat.
Eten is dan overdekt en heb je er ook geen last van.
Maar voor hetzelfde geld tref je geen regen, wie zal het zeggen.

Daarom is het ook best moeilijk om een eiland aan te bevelen.
Want je zal net maar daar zitten en het regent veel.

Ik denk daarom dat je met Phu Quoc een goede keuze hebt gemaakt omdat je dan ook andere trips kan ondernemen.

moet deze natuurlijk ook even noemen

Ik weet jullie budget niet, maar eigenlijk is Con Dao ook een heel goede bestemming voor een huwelijksreis.
Is helaas wel een heel dure optie wanneer je daar het beste resort wilt boeken.

Ik heb hier enkele dagen verbleven en was geweldig.
Je hebt lux, super deluxe , maar dit is buiten alle categorieën, zoveel luxe.

Maar natuurlijk wel heel jammer met eventuele regen want alle andere aktiviteiten buiten het snorkelen ( beste lokatie van Viet Nam ) zijn in de buitenlucht.
Denk aan de gevangenissen, regenwoud en stadje.

Maar kon dit natuurlijk niet overslaan.

Wens jullie nog een fijne huwelijksdag toe.

gr.
Ton

S

Ben eigenlijk wel benieuwd welk Saigon hotel jullie gekozen hebben?

1 like

Beide heren, bedankt voor jullie snelle reactie!

@Ton, bedankt voor je felicitatie! Goed om te horen dat ons schema wel haalbaar en relaxed is. We houden zeker rekening met het regenseizoen en maken ons er, na jou bericht, wel weer wat minder zorgen om.

Voor Saigon hebben we het Eden Saigon hotel geboekt, na het lezen van reviews lijkt ons dit wel een goed hotel om mee te beginnen. Ook zou de ligging wel goed moeten zijn. We zijn erg benieuwd! Voor Hanoi hebben we de keuze gemaakt voor het Tirant Hotel.

Is het aan te raden om de boottocht voor Halang Bay al vooraf te boeken? Of is dit ook goed te doen vanuit Hanoi? We willen hier graag een mooie boottocht van maken (liefst niet te toeristisch) met lekker eten, snorkelen, kajakken. Kun je ons een organisatie aanraden? We lezen goede verhalen over Indochina, Paradise, Valentine.

Vooralsnog hebben we het idee om vanuit HCMC naar Hanoi, vanuit Hanoi naar Da Nang en vanuit Da Nang naar Phu Quoc met binnenlandse vluchten te doen. Welke maatschappijen zijn aan te raden? En is er ook een goed alternatief vervoer vanuit Hanoi naar Hoi An?

We hadden inderdaad gelezen over Con Dao en Six Senses. Dat zou natuurlijk een perfecte afsluiter zijn voor onze vakantie. Inderdaad wel afhankelijk van het weer. Daarnaast, de prijzen zijn dermate hoog dat we ons daar nog eens erg goed over moeten bedenken. Vandaar ook Phu Quoc als alternatief. We hadden daar MGallery La veranda gezien, hoop dat het een goed alternatief is?

Gr. Mike

Hallo Mike,

Ben blij dat ik wat zorgen heb kunnen wegnemen.

Ik ken Eden hotel en is een goede keuze en de lokatie is ook vrij gunstig.
Is vlakbij Ben Thanh, reunifacation palace, china town enz.

Hanoi hotel ken ik niet maar de lokatie is wederom goed gekozen, is vlakbij het hotel waar ik veelvuldig verblijf en ben daarover zeer tevreden.

Halong Bay
Ik zou, gezien de korte tijdsspanne misschien een mail sturen en dan je wensen kenbaar maken.
Dan hoef je niet zelf in de vele trips te verdiepen; wat je waarschijnlijk toch al gedaan hebt en daardoor wel weet wat de prijzen zo ongeveer zijn.

Dan heb je morgen al diverse opties en op maat voor jullie binnen
Wat ik er wel in zou zetten, mits je aanvragen wilt gaan doen, is het maximale aantal passagiers erbij te vermelden en misschien ook vragen naar een boot met zeg alleen jullie tweeën, weet je meteen wat dat kost en of dat een overweging is.

In halong kan je niet altijd het tourisme ontlopen, maar met Bai to long erbij is het minder touristisch.
Dan ook Tiptop Island erbij proberen te krijgen wanneer het in een schema kan.

Je kan de door genoemde maatschappijen aanschrijven , maar dan krijg je natuurlijk alleen hun boten en trips.
Maar je kan natuurlijk altijd vrijblijvend een offerte en dan wel duidelijk aangeven dat je meerde opties wilt hebben neerleggen bij een reisbureau.

Het reisbureau waar ik altijd bij boek en zeer goede ervaringen heb is Bufallo Tours.
Wil je deze ook om offertes vragen en dan heb je ook, wanneer je vraagt om meerdere opties ook wat meer keuze dan door de jouw genoemde bedrijven.

Neem dan contact op met
Ms. Dao
Dao Nguyen Le Quynh <dao.nguyen@buffalotours.com>
En in de CC Ms. Nhi
Yen Nhi @ BuffaloTours <nhi.ho@buffalotours.com>

Je kan natuurlijk ook daar boeken, maar dan kost het je weer tijd of je moet het door je hotel laten regelen.
Maar wil je niet vooraf, dan heb je in ieder geval wat prijzen en daar kan je dan weer op onderhandelen.
Prijs zal niet of niets schelen, misschien is een door jullie verlangde trip niet meer te boeken of duurder, wie kan het zeggen.

Vervoer Hanoi naar Danang.
Ik ben voor vliegen, want om zo lang in de trein te zitten vind ik jammer van jullie korte tijd.
Ook zijn de cabins voor 4 personen, dus echt romantisch zal het niet zijn ( stapelbedden ) maar wie weet wel heel gezellig met je mede reizigers.

Phu Quoc
Ik ken dit resort niet, maar heb de site bekeken, maar heb je daar geen kamer direct aan het strand, wel met sea view volgens mij.
Maar ziet er echt prima uit.

Lokatie is niet echt belangrijk omdat het eiland niet echt heel groot is.

Zelf verblijf ik altijd bij Chen Sea resort en dan de "beach front villa "
http://www.centarahotelsresorts.com/cpv/cpv_default.asp#.U_yzYvl_s7x

Weet niet of er plek is in deze kamers, maar dan zit je meteen aan zee ( ongeveer 25 meter ) en je hebt een mooie kamer, overdekt terras met ligbad op je terras.

Misschien ook een idee?

gr.
Ton.