Tips voor niet toeristische dingen en dans scenes?

Na 15 jaar ga ik weer terug naar Cuba. Ik wil ergens in november, december of januari naar Holguin vliegen en terug vanaf Varadero of Havanna.

Omdat ik de belangrijkste bezienswaardigheden al heb gezien ben ik nou op zoek naar de leukste dansplekken en de mooiste niet toeristische plekjes in de natuur/strand/steden.

Wie oh wie heeft nog tips?

oh ja, tips over mooie hotels, casas particulares op bijzondere plekjes zijn ook zeer welkom. En vrijwilligerswerk (bijv. engelse les geven) ook.

Ik hoor het graag.

Hoe lang wil je blijven?

Ik ga 27 dagen! Nou nog bedenken wat wanneer te doen.

Hoi, een prachtig plekje waar je geweldig kan eten en paardrijden is bij Rancho King. Ligt aan de weg naar Camaguey(goed zoeken naar de afslag want je rijdt er zo voorbij). Het is ook een krokodillenfarm maar ondanks dat het een toeristisch predicaat heeft gekregen komt er niemand. Nogmaals, zeker een aanrader!
Wat betreft het dansen, wel een groot liefhebber maar stijf als een hark dus bleef het bij mij bij “bewonderend” toekijken. Vraag in Havanna rond en het lijkt me dat je zo wordt meegevoerd naar een plek waarvan niemand hier nog het bestaan wist, zo zijn wij inieder geval achter de mooiste duikplekjes, eten en sigaren gekomen.
groet, John

Probeer de volgende adressen in Havana eens:

•  De mooiste club van Havana is Jardines 1830 - buiten dansen aan de Malecon! Open op donderdag en zondagavond - entree is CUC3

•  Casa de la Musica ( er is er een in Havana Centr, Galiano 115 en een in Miramar ). Veel livebands, vaak grote namen. Bij Galiano hangt het programma van beide locaties op  het raam, handig! Matinee begint rond 17:00 tot 21:00 uur. Avond begint pas rond 23:00. Entree van CUC 5-10, maar kan oplopen tot zelfs CUC 20 (voor een topattractie zoals Los Van Van)

• Salón Rojo; Onderdeel van Hotel Capri - Calle 21 hoek N, Vedado. Vaak grote namen, entree is dan ook navenant. Open vanaf 22:00
  • Dos Gardenias; Avenida 7, hoek Calle 27. Vanaf 23:00 uur
  • El Diablo Tun Tun; Calle 20, hoek met 35, Miramar. Live muziek, zowel matinee als avond (resp. 17:00 – 23:00 uur). Entree CUC 5-10.
  • Hotel Florida; Obispo. Kleine club in mooi koloniaal hotel. Niet te laat gaan; rond 21:00 – 21:30 uur, want vol is vol. Elke dag open. Entree CUC 5, maar dit is incl. 2 cocktails. Vaak goede dansers. Leuk op maandag…. Aanrader.
  • Palacio del Rumba; Calle San Miguel tussen Calle Hospital en Aramburo – aan Parque Trillo, Centro. Zowel rumba als salsa avonden.
  • La Gruta; zowel matinee als avond. Sommige avonden zijn er revues en er is zelfs een gaynight…ff checken dus. CUC 3 (club was dicht de laatste keer dat ik er was, dec 2014 dit gebeurd veel in Cuba…ze sluiten zonder een duidelijke opgave van reden, maar gaan ook weer net zo snel open. Altijd ergens checken)
  •  Op zondag op de Paseo del Prado; vaak gewoon op straat salsadansen…leuker kan niet

•  Bezoek een rumbashow op zondag! Die in Callejón de Hamel (tussen San Lazaro en Concordia en tussen Aramburu en Espada) is de bekendste. Mooie locatie, wel toeristisch, maar ‘ what the heck’: je bent tenslotte een toerist…vanaf 12:00 uur op zondag tot een uur of 15:00