tips voor nachttrein en parkeergelegenheid in barcelona aub.

Hi!

Mijn naam is Ellen, ben 29 jaar oud.
Enige tijd geleden heb ik de keuze gemaakt om eind juli of per augutus voor ong. 5-6 weken richting Barcelona te gaan.
Om de spaanse taal te leren via een spaanse school - taal organisaite.
Dit moet ik nog allemaal onderzoeken en uitzoeken … maar…
de reden waarom ik post is het volgende;

Ik wil met mijn eigen auto gaan zodat ik daar de vrijheid heb om wat meer mijn eigen ding te doen.
Maar dat betekend dus wel dat ik in mijn uppie richting barcelona moet gaan reizen, dat is best een eind.
Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met een/de nachttrein vanuit Nl naar barcelona? Is dit te doen? Makkelijk? Meerdere aanbieders?

Nog een andere vraag;
natuurlijk zoek ik dan ook in Barcelona ergens een parkeerplaats die betaalbaar (!) is voor een langere periode.
Mogeijk dat ik een taalschool/organsiatie vind die dit ook biedt, maar mocht dit niet zo zijn… wie o wie heeft tips?? Ben bang dat het duur gaat uitvallen?

En nog een vraagje… als ik toch bezig ben.
Zijn er insiders tips waar je goedkoop in het centrum een budgethotel/b&b of accomedatie voor een paar weken kan vinden?
*Of andere leuke insiderstips over uitgaan, shoppen, ervaringen etc…
alles is welkom. *
Ben reuze benieuwd naar barcelona, vnml 't minder toeristische gedeelte…

Bedankt!
saludos cordiales

Ellen, vergeet de trein!

Autorijden in Barcelona is niet handig, laat staan bijna gevaarlijk als je de grote stad niet gewend bent en bovendien is het openbaar vervoer zo goed en goedkoop, dat er niet met de auto te concurren valt.

Ook parkeren is een crime: het is moeilijk en duur!

Echt vergeet de auto, koop een vliegticket en als je echt het land in wilt trekken waar geen trein rijdt, kun je altijd nog ter plekke een auto huren (kost geen drol).

Voor een taalschool met zeer betaalbaar onderdak is Version Original echt de beste optie: http://www.versionoriginalbcn.com/ Doe ze de groetjes van me!

En veel plezier!

Mabel

Hi Mabel,

Bedankt voor je reactie!
Erg duidelijk… alleen helaas… heb ik vliegangst.
Dus ja, zelfs dat zeer korte vluchtje van eindhoven naar barcelona is voor mij nu nog een te grote drempel.
Tevens houd ik echt van vrijheid waardoor ik inderdaad een auto wil hebben.

Maar is een auto huren in barcelona, is dat ook mogelijk dan?
Ik zou verwachten dat dat ook duur is?

enne, mocht ik mijn auto toch in NL laten…
Heb jij wel tips hoe je vanuit NL met de trein (nachttrein) naar barcelona kan komen? Is dit wel te doen qua reistijd en prijs?
Hoop zo van wel haha!

Mocht je nog andere tips hebben (qua woonruimte, stappen, insiders tips) dan hoor ik ze graag van je,
ik zal jouw tip van taalschool eens verder onderzoeken of dit bij mij past.
thanks.

Groetjes Ellen

Hi Mabel,

Bedankt voor je reactie!
Erg duidelijk… alleen helaas… heb ik vliegangst.
Dus ja, zelfs dat zeer korte vluchtje van eindhoven naar barcelona is voor mij nu nog een te grote drempel.
Tevens houd ik echt van vrijheid waardoor ik inderdaad een auto wil hebben.

Maar is een auto huren in barcelona, is dat ook mogelijk dan?
-> Tuurlijk. Niet duur. Even Google raadplegen.

Ik zou verwachten dat dat ook duur is?

enne, mocht ik mijn auto toch in NL laten…
Heb jij wel tips hoe je vanuit NL met de trein (nachttrein) naar barcelona kan komen? Is dit wel te doen qua reistijd en prijs?

-> Even Google/NS raadplegen?

Hoop zo van wel haha!

Mocht je nog andere tips hebben (qua woonruimte, stappen, insiders tips) dan hoor ik ze graag van je,
-> Alles wat ik weet, staat op mn blog :wink:

ik zal jouw tip van taalschool eens verder onderzoeken of dit bij mij past.
thanks.

-> Als je klein en betaalbaar zoekt, is het jouw school. Ook prijzen voor overnachten zijn per beneden normale hotelprijs!

Groetjes Ellen

Succes!