Ik ben van plan om na mijn afstuderen begin volgend jaar voor een aantal maanden naar barcelona te gaan. Ik heb hiervoor een taalcursus van plusreizen op het oog. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Denken jullie dat het mogelijk is om naast de taalcursus ook een baantje in bijvoorbeeld de horeca te vinden?
Thanks alvast, Maudy
Ja hoor dat is prima mogelijk. Als jij de taal een klein beetje spreekt en in het hoogseizoen gaat heb je geen probleem een baantje te vinden. Hoe het buiten de seizoenen in Barcelona is weet ik niet.
Het combineren van een taal studeren en er bij werken is echt wel mogelijk.
Ik heb wel een advies voor je : kijk eens bij de taalschool Babylon, deze school heeft een erg goede naam, wordt geleid door een nederlander Steven Muller, en hij is geen moeite teveel om alles in goede banen te leiden.
En je komt via hem sneller aan een baantje dan bij een grotere school. Over de kwaliteit hoef je niet bang te zijn. Mijn vrouw en ik waren erg onder de indruk. Je kunt eventueel ook nog combineren met zijn andere taalscholen in Sevilla, Madrid of Valencia.
Ook daar vind je een team dat er bovenop zit om te zorgen dat je aan te trekken komt en het verblijf (en dat is meer dan studeren … ) naar wens verloopt.
Succes in ieder geval, zorg dat je een paar mooie maanden krijgt!
Hoi piet!
Bedankt voor je reactie ik zal zeker even op de site gaan kijken. En ik krijg door alles wat ik lees en hoor steeds meer zin om ook echt te gaan:) Bedankt!
Groetjes maudy
Ps: Is er niemand die ervaring heeft met de organisatie plusreizen. Voor drie maanden barcelona zijn zij de goedkoopste aanbieder die ik ben tegen gekomen namelijk…
Ik ga in april naar salamanca voor 3 maanden. Heb ook eindeloos gezocht naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Uiteindelijk kwam ik via tricolore(zij hebben een brochure met verschillende scholen per bestemming, dus ook verschillende prijzen) bij een school terecht die een goede naam heeft en niet duur is. Het was ook meteen de goedkoopste die ik tegen ben gekomen.
Tricolore regelt alles voor jou met de betreffende school, erg fijn. Ik ben daar erg goed geholpen en ik kon met al mijn vragen terecht. Misschien heb je allang gekeken bij tricolore maar zoniet; www.tricolore.nl (je kunt via de site ook de brochure bestellen.
ciao
Hoi hoi,
Ik ben zelf een paar jaar terug ook met plus taalreizen naar barcelona geweest en ik vond het echt super. Ik had een ruim en heel net appartement wat ik deelde met 2 andere mensen van verschillende nationaliteiten. De school vond ik ook heel erg goed, ik weet alleen niet of ze nog steeds met hun samenwerken, ik ging toen naar international house. Heb er heel veel geleerd en er waren ook erg veel excursies waaraan je gratis mee kon doen vanuit de school. Al met al echt een aanrader.
Hello mensen!
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik neem ze allemaal in overweging bij mn vergelijking! heb ook al aardig wat folders in huis…Maar tips zijn altijd welkom! Dus…wat zijn jullie ervaringen met taalreizen in barcelona, en met welke maatschappij moet ik gaan?
Hey diana 846…
Even nog een vraagje naar aanleiding van jou ervaringen…Lag de accomodatie via plusreizen een beetje in de buurt van de school?
Thanks alvast!!
Weet iemand meer te vertellen over linguaschools? Het valt mij namelijk op dat ze tot nu toe(na het vergelijken van meer dan 12 taalscholen) over het algemeen veruit de goedkoopste zijn… Ik kan alleen niemand vinden die er ervaring mee heeft, maar de prijs is in ieder geval echt heel prettig. Vind het alleen zo vreemd dat ze bij een verblijf van 8 weken al zeker 800 euro goedkoper zijn dan de meeste anderen.
Ik zat met precies dezelfde vraag. Je bent toch snel geneigd om te denken dat duurder meteen beter is. Of dat er iets mankeert aan een goedkopere curcus.
Ik heb het nederlands agentschap(tricolore), waar ik geboekt heb, gebeld en gevraagt waarom die prijsverschillen zo zijn. In mijn geval had dat te maken met in hoeverre de school en het appartement in midden centrum liggen. Hoe dichter in het centrum hoe meer je betaald; don Quijote is bijvoorbeeld gehuisvest in een enorm mooi oud gerestaureerd klooster, en is ook erg prijzig. En dat mag ook natuurlijk, het is maar waar je voor kiest. De school waar ik geboekt heb, ligt nog steeds in het centrum maar wat verder van de plaza mayor(waar al die scholen zo dicht mogelijk bij willen zitten).
Maar nogmaals, dat is in mijn situatie zo, en het is ook maar wat ik gehoord heb. Maar volgens mij klopt het in dit geval wel.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders moet je ook maar even bij tricolore kijken; www.tricolore.nl (deze site heb ik volgens mij al 10 keer genoemd hier, maargoed ze hebben mij dan ook erg goed geholpen) Je kunt ze trouwens ook bellen.
Succes met de goede school vinden…
Groetjes,
Maaike
hej maudy,
ik ben vorig jaar een week met plustaalreizen naar parijs geweest, en t was allemaal prima geregeld! ik denk dat ik ongeveer 20 minuten vanaf de school zat, en ik ging er dan met de metro heen. ik woonde bij een vrouw in huis samen met nog een ander meisje uit oostenrijk en het metrostation lag daar 1 minuut lopen vandaan, dus dat was top! als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel! Groetjes saskia