Nu iedereen op vakantie vertrekt is het voor ons de grootste tijd om onze vakantie wat te plannen.
Het is onze eerste keer Thailand en we willen ons toch een beetje voorbereiden.
Zijn er zaken waar we moeten opletten?
Bestaat er een mogelijkheid om ter plaatste nog zaken te reserveren voor bezichtigingen en dergelijke of is dit niet echt te vertrouwen?
Is het doenbaar om een fiets, scooter of auto te huren en er zelf even op uit trekken?
Zijn er leuke marktjes,…
Wat moeten we zeker gedaan hebben?
Je kan het lezen, alle tips en adviezen zijn hier van harte welkom.
Het ligt er een beetje aan waar je naar toe gaat? Of ga je alleen naar Khao Lak? Daar ben ik zelf nooit geweest.
In sommige steden kun je zelf een fiets, scooter of auto huren, maar in bijvoorbeeld Bangkok zou ik het niet durven.
Ter plaatse kun je heel veel regelen, je moet wel goed afdingen want meestal vragen ze teveel.
We blijven enkel in Khao Lak.
Hoeveel kan je dan zoal afdingen in Thailand?
Kwestie van me er toch een beetje op voor te bereiden want ben niet zo een afdinger.
Maar met wat tips lukt dat wel
Aah oke, daar ben ik helaas niet geweest dus misschien zijn er andere reizigers die je kunnen helpen? Het is per stad een beetje afhankelijk of en hoeveel je kan afdingen. Zelf reis ik vaak met de Lonely planet (reisgids) daar staan veel correcte prijzen in vermeld. Daarnaast vraag ik meestal aan meerdere partijen hun prijs (als ik bijvoorbeeld een tour ga boeken). Met partijen die heel gretig zijn en je echt iets willen verkopen kun je het beste onderhandelen. Meestal kom je dan op 70% van hun originele prijs uit. Afdingen kan voornamelijk op excursies en souvenirs etc.
Maar als jij denkt dat het een realistische prijs is en jij hebt er een goed gevoel over, dan is het ook oké, toch?