Belek kan je nooit vergelijken met Side. Mensen gaan naar Belek als ze hun hotel niet willen uitkomen en alleen van strand, zee en golfbanen houden. In Belek is niets te beleven. Alleen grote luxe 5 sterrenhotels,golfbanen en een paar kleine winkelstraten die niets betekenen.
Als je meer van cultuur houd kies dan toch maar voor Side. Ik kom er zeker meer dan 5 keer per jaar en logeer iedere keer terug in Side star 4 sterren of Side star Park 5 sterren, het zuster hotel.
Directie is dezelfde. Pesoneel heel erg vriendelijk, eten heel verzorgd en gevarieerd. Denk eraan hoe groter de hotels hoe meer russen en hoe meer onpersoonlijk je behandeld word. Ik hou niet van een nummer te zijn in een hotel, het is fantastisch als ze je iedere keer herkennen als je het hotel binnen en buiten gaat, en je een vriendelijk praatje geven en je alle vragen vriendelijk beantwoord krijgt.
Denk goed na eer je boekt, er word overal zoveel beloofd maar beloftes houden ?..afwachten.Je hoeft echt niet altijd 5 sterren te boeken om goed te zitten.
Succes en goed verlof,
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hallo !! Wij gaan eigelijk ook altijd naar Side op vakantie. Wij zijn 1x naar Kiris/Kemer geweest en dat viel ons erg tegen !! Voor ons wordt het dit jaar dus ook gewoon weer Kumköy/Side.
In Oktober ben ik langs Kumköy Beach Resort gelopen en dat zag er echt prachtig uit !! Een kennis van ons ( Turkse man, werkt in een winkel tegenover het Kumköy beach resort ) heeft ook een hele boel positieve reacties gehad van toeristen over dit hotel !!
Doordat het hotel er zo mooi uit ziet, in een super omgeving zit en een heel veel positieve reacties heeft, wilde wij ook naar dit hotel gaan. Maar helaas was dat voor ons niet mogelijk. Nu gaan wij naar Hotel Oleander, zit in dezelfde omgeving/straat als het Kumköy Beach Resort.
Toch nog erg bedankt voor deze reactie. We hebben dus nu geboekt voor de 23ste juli, we blijven daar 12 dagen, via Thomas Cook. :biggrin:
Beste leden,
De vakantie is begonnen, en we kijken alweer vooruit naar onze nieuwe reis. Daarom zouden we misschien nog graag een paar reacties krijgen van leden, die het Hotel Kümkoy Beach Resort al bezocht hebben.
Op de weersvooruitzichten zien we, dat het nogal vaak bewolkt is in Antalya. Is dit een soort van “bedrog”, of is het werkelijk zo, dat er veel wolken zijn?
Ciao!
Fonske
Ik kan je niks over de accommodatie vertellen… Wel dat het in de zomer normaal gesproken nooit bewolkt is in Turkije… Je zou zelfs willen dat het af en toe bewolkt was, zo zonnig en warm!! Maar je daar maar geen zorgen om!!
Weet niet of je al op www.vakantiereiswijzer.nl hebt gekeken? Misschien staan daar nog reacties?
:dag:
Waarom kijk je naar de weerberichten van Antalya, terwijl je naar Side gaat, er ligt zo’n 70 kilometer tussen deze 2 plaatsen dus als in Den haag de zon schijnt, kan het in amersfoort regenen???
En inderdaad je mocht willen dat er in juli wat wolken zijn…zooooo warm…
Antalya ligt net over de bergen daar kun je nog wel eens wolken hebben, Side ligt meer naar het zuiden naast het Taurusgebergte waar de wolken achter blijven als ze er al zijn.
Veel wolkeloos vakantieplezier in Side…
ps. ga niet koffie drinken aan de haven waar een terras op de 1e verdieping zit, want daar wordt je geheid genaaid…wat een vervelen zitten daar zeg… ik hoop voor jullie dat de winkeliers in Side beter te pruimen zijn als verleden jaar mei, toen waren wij er en ik ben maar 1x naar het centrum geweest…de winkeliers waren niet te pruimen, wat een arrogantie omdat het stil was verleden jaar in mei gingen ze bijna de toeristen die er toen wel waren bijna te lijf, om maar wat te kopen.
Ik ben dus 1x in side geweest (Side Star Park) maar nooit meer…ik ga wel weer terug naar Alanya
Bedankt voor de reacties! :biggrin:
We zitten trouwens in het dorpje/stadje Kümkoy, en niet in Side zelf. Ik vind niet echt weersvooruitzichten voor Side, en daarom kijk ik naar Antalya of zelfs Alanya. Misschien weet iemand van jullie een goed weersvooruitzicht voor Side?
Ik zie, dat dit vooral een forum is voor Nederlanders - niet dat ik er iets op tegen heb -, maar is er ook een Belgisch reisforum? Of is dit het Benelux reisforum?
http://weather.yahoo.com/forecast/TUXX0020_c.html?force_units=1
http://www.teleweer.nl/portal.asp?url=./wow/weer.asp?stad=4082
of www.weeronline.nl en dan op turkije klikken en daar staat Side ook tussen.
Kümkoy ligt naast Side, over t algemeen kun je Side aardig vergelijken met Antalya, mijn ervaring ( en ik rij regelmatig van ong. Alanya naar Antalya:transfer) is dat Antalya ongeveer 4a5 graden kouder is dan Alanya, maar in de zomer blijft de hitte langer in de stad hangen.
En sorry, voor mij mag t iets minder warm nu, hi hi
groetjes Carine
Geen idee of er een Belgisch forum is…ja zoover is meerendeel belgisch maar dat is gekoppeld aan vakantiereiswijzer…dus een pot nat…hier zitten trouwens genoeg belgen tussen, hoor maar wij begrijpen jullie ook wel hoor:D:beef:
kumkoy is ongeveer 3 kilometer vanaf Side…dus als je naar de weerberichten kijkt van Side weet je ongeveer hoe het er voor staat in kumkoy.
Kumkoy is gezellig, ook kun je daar gewoon winkelen zonder dat ze steeds aan je lopen te trekken, het is namelijk daar verboden…en het stikt er van de politie.
Voor zover ik weet is zo’n forum als dit er niet in België, vandaar dat er veel belgische mensen hier zijn. En we leren van elkaar…
Qua hotel kan ik jullie niets zeggen, het weer zou ik kijken naar idd Antalya en Alanya, of gewoon Side of Kumkoy…
Ik kijk meestal naar http://www.weeronline.nl/Turkije.htm
Oh jullie gaan al over 3 weken, ik moet er nog 5 en ik heb er zoooo’n zin in:zon:
de voorspellingen zien er niet al te best uit, wat is dat nu in deze tijd van het jaar regent het nooooooooit in Antalya…
In Alanya ziet het er best goed uit, als je deze beelden mag vertrouwen.
We hebben zondag 1 juli flink wind gehad, en inderdaad een behoorlijke plens regen, maar eerlijk, wij vonden het heerlijk. Sinds gisteren is er weer zo’n super warme wind, dus de temp loopt weer op.
groetjes Carine ( Alanya, Demirtas)
Hey - voor de laatste keer, dat we op reis vertrekken!
Heeft er iemand nog “nieuws” over het hotel Kumköy Beach Resort? Is er iemand onlangs nog geweest?
Valt het weer in deze streek trouwens wat mee de laatste tijd, want ik vertrouw de weerberichten niet echt, aangezien ze het in België meestal verkeerd voorspellen.
We kijken alvast uit naar 23 juli, wanneer we de vlucht hebben, om 5u.45 (erg vroeg 's morgens, dus).
Alleen erg veel last gehad van wind, zware wind, maar heerlijk warm, rond de 34!!! ook een erg zwoele wind!!
maar t is nog 4 dagen he!!
Bedankt voor de reactie!
Het is misschien wel goed, dat er wat wind is, want anders zou het voor ons misschien wat té warm kunnen zijn.
De reis begint nu wel érg te naderen. Onze koffers zijn juist gemaakt, en we zijn klaar om ons huisje te verlaten. Om 2u.45 komen ze ons halen.
Wens ons veel zon & een leuke vakantie toe! :zon02:
Hoi
Ik ben nieuw op deze site, en dus ook op dit forum
Ik ben dit jaar voor het eerst op reis geweest naar een hotel. We zijn geweest naar Paloma Perissia in Side, 5 sterren.
We: 5 volwassenen, en 3 kinderen, waarvan ik (22, ja ik voel me nog jong ), mijn nichtje (15) en neefje (12).
En het was fantastisch!!
een prachtig hotel, we werden als prinsessen behandeld gans de week, 3 zwembaden, vlak bij het strand en de zee en vooral: een fantastisch animatie team…
En ik moet zeggen: het heeft mijn wereldje veranderd!! Ik wist al niet goed wat ik wou doen na mijn diploma (van apotheker, hopelijk haal ik het volgend jaar), maar nu weet ik dat ik naar turkije terugwil om er te werken als barvrouw of als animator ofzo!
De animatie ginder is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar, en heel tof voor de tieners en volwassenen ook!! En 's avonds is er altijd een ganse show, je zou zeggen dat het professionele dansers en acteurs zijn, die animators!!
Ik heb mijn hartje duidelijk in turkije verloren!