Tips voor hostels in Santiago

Half september vlieg ik naar Santiago om vanuit daar mijn 3 weekse reis naar Argentinië, om uiteindelijk te eindigen in Buenos Aires.

Graag zou ik tips krijgen m.b.t. een leuke/ aangenaam hostel in Santiago.
Evt. info m.b.t. bus van Santiago naar Mendoza is ook welkom.

Alvast bedankt!

Annelien

Hallo Annelien,

La Casa Roja is groot en centraal in het centrum (www.lacasaroja.cl)

Als je wat kleiners wilt kan ik je El Patio Suizo aanbevelen, in Providencia, maar toch nog lekker dicht bij het centrum (www.patiosuizo.com).

Het Amstelhuis is in een rustige buurt en toch lekker dichtbij het centrum. (www.amstelhuischili.com)

Er zijn veel busmaatschappijen die van Santiago naar Mendoza gaan, je kunt gewoon shoppen voor een goede prijs op de busterminal in Santiago.
TurBus is een betrouwbare busmaatschappij maar of ze ook naar Mendoza gaan weet ik zo even niet.

Als je half september naar Chili vliegt, hou er alsjeblieft rekening mee dat vanaf 17 september tot 20 september half Chili aan het reizen is vanwege het 200-jarige bestaan van onafhankelijk Chili. Dus het kan wat moeilijk worden om rond deze dagen een busreis te boeken…

Groeten en prettige reis.
Grietzen

Naast het grote en veel te standaard La casa Roja kan je ook terecht in Bellavista Hostelin het uitgaanswijkje Bellavista. http://www.bellavistahostel.com/

Hou inderdaad rekening met de chaos rondom 18 september dit jaar. Omdat dit jaar het 200-jarig bestaan wordt gevierd en Deichiocho en de 19de, Dia del Ejercito, in het weekend vallen, hebben de Chilenen een extra lang weekend gekregen. Dit betekent dat vanaf donderdagavond 16 september tot en met maandag 20 september de Chilenen vrij zijn, reizen naar familie of buitenhuisjes. Inderdaad waarschijnlijk weinig ruimte in de bussen, dus reserveer van tevoren.

wij verblijven als we in santiago zijn in hotel los arcos wat 2 deuren verder is als la casa roja, simpel hotel met oude maar mooie koloniale kamers en mooie binnentuin met terras.
als je de hoek omgaat heb je avenida brasil wat s’avonds levendig is met leuke terrasjes.
het hotel kost 22.000 pesos incl. ontbijt
website www.hotelarcos.cl
veel plezier