Busverbinding Santiago - Mendoza (ARG)

Ik ben bezig mijn route door Latijns Amerika samen te stellen, maar ik kan moeilijk iets vinden over de busverbindingen tussen Santiago en Mendoza.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt alvast.

uhm…

Volgens mij moet die er wel zijn…

Ik heb de Lonely Planet Santiago even er bij genomen (lang leve de bibliotheek!) en ik zie dat er meerdere maatschappijen zijn die deze rit maken, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Het busnetwerk in Argentinië mag dan wel goed werken, maar gaan bussen vanuit Chili ook frequent de grens over? En kostenindicatie?

Muchas gracias!

Hey,

Wij zijn 2 weken terug van Mendoza naar Santiago gegaan met CATA busmaatschappij. duurde ongeveer 7 uur en ging perfect. Let wel op dat je een paar dagen van te voren een kaartje koopt in deze periode (jan-feb is vakantie in Chili en Arg). Er zijn meerdere busmaatschappijen (tur-bus is de bekendste en de duurste, www.turbus.com) kun je meteen zien hoeveel het kost, maar in Santiago op het busstation kun je overal andere maatschappijen vinden, geen probleem dus.

Meer vragen? let me know
Succes!

Hoi,

ik heb deze afstand 3 keer per bus gereisd, er zijn inderdaad zowel in Mendoza als in Santiago op het busstation genoeg maatschappijen die deze rit aanbieden. Mijn ervaring is dat een of twee dagen vantevoren een kaartje kopen ruim op tijd is. Neem je een nachtrit, dan is slapen er nauwelijks bij, omdat de bus bij de grens stopt en iedereen eruit moet voor een bagagecheck. Dit kan best een uurtje of twee duren.

Groeten,
Frans

Idd geen probleem. Ik vond in Mendoza zelfs een bus rechtstreeks naar Valparaiso. Dus Santiago-Mendoza kan al helemaal geen probleem zijn. Tijden genoemd hier boven kloppen.

Wij hadden de bus van Mendoza naar Santiago. Gewoon naar busstation gaan en kaartje kopen. Ik weet wel dat je altijd problemen hebt aan de grens als je van arg -> chili gaat. Zo hebben wij een kleine 7h stilgestaan aan de grens. Ik vermoed dat omgekeerde richting beter gaat.

Je hebt gewoon pech gehad. Maar het is idd wel zo dat de andere kant op beter gaat. Maar 1 of 2 uurtjes ben je sowieso wel kwijt voor arg-chili.

Hallo!

Ik vertrek over een aantal weken naar Argentinië voor 5 maanden. Maar om België buiten te geraken moet ik in Zaventem kunnen voorleggen (met een tastbaar vervoersticket) dat ik na het toeristenvisum dat 90 dagen geldig is, argentinië verlaat. Ik verblijf in Mendoza, dus ik zou een bus nemen naar Santiago de Chili. Maar zo een ticket kan je op de meeste sites slechts boeken voor een maand vooruit… het zou voor in januari zijn.

Kan iemand mij helpen, hoe ik eventueel aan zo een ticket kan geraken?

dankjewel!!