Twee/drie daagse trip van Mendoza naar Santiago?

Hallo,

Wij zijn op dit moment in Argentinië en zaten te denken om later in de reis Santiago te bezoeken.
Heeft er iemand tips over een trip te maken vanuit Mendoza naar Santiago, of nog verder een kustplaats in Chili?

Het lijkt ons erg leuk om óf Santiago te bezoeken óf een dag of twee naar het strand te gaan in chili.
Nu kan je uiteraard met de bus las ik, weet iemand hoe lang dit duurt?
Of zijn er mensen met tips die dit georganiseerd per auto hebben gedaan met een chauffeur?
Of eventueel zelf gereden hebben? Hoe was dit en ik neem trouwens aan dat je geen visum nodig hebt voor chili?

Groeten,

Kristel

Van Mendoza naar Santiago zou ik gewoon de dagbus nemen, lekker bovenin & voorin gaan zitten om te genieten van de rit. In Chili zelf vind ik Valparaiso, Isla Negra (museum Pablo Neruda!) en Viña del Mar aanraders. De Pacifische Oceaan is overigens behoorlijk koud, denk niet aan een typische strandvakantie!

In Santiago de Chili is Casa Moro een goede bed & breakfast.

Overigens is Argentinië dusdanig divers en groot dat ik zelf lekker hier zou blijven. Hebben jullie Salta & Jujuy al gedaan, óf de mooie parken Talampaya & Valle de la Luna? En zo zijn er nog 1001 andere bezienswaardigheden…

Maak er hoe dan ook een mooie reis van,

groet,

Jan

Hallo Kristel,

Santiago de Chile is een erg dynamische stad, maar je hebt er m.i. meer tijd nodig om er echt van te genieten. Wij verkiezen overigens Buenos Aires boven Santiago.

Maar … Valparaíso is top ! Uniek, een absolute aanrader en heel verschillend van de Argentijnse steden. Ligt op een boogscheut (8 km) van de stranden van Viña del Mar.

De busrit vanuit Mendoza naar Valparaíso duurt zowat 8 uren. Kan natuurlijk met een dagbus, maar ook met een nachtbus, bijvb van Cata International (of andere busmaatschappij) : je vertrekt omstreeks 22:00 en de volgende ochtend kom je om 6:00 aan in Valparaíso (of Viña del Mar).

Onder meer ViaVia café is een fijn en uitstekend gelegen hostal in Valparaíso.

Nederlanders, Belgen, … hebben vandaag voor Chili idd geen visum nodig.

Vast nog een fijne reis,
Line