Tips Voor Het Vinden Van Een Baan In Australia

Dag allemaal,

Graag zou ik van (met name ex-)OZ gangers vernemen welke bronnen ik kan aanwenden om vanuit NL al wat voorwerk te doen voor wat betreft het regelen van een baan aldaar (op basis van een vakantievisum). Mijn intentie is (in eerste instantie) voor een aantal maanden rond te reizen maar al wel beslagen ten ijs te komen qua baan. Wat zijn de mogelijkheden op basis van een HBO-diploma (commercieel technische bedrijfskunde) en 6 jaar werkervaring in een commerciele (internationale)werkomgeving voor de lange termijn? Indien er mensen zijn die ongeveer dezelfde insteek/plannen hebben, verneem ik dat graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ronald
ronald.meyer@wanadoo.nl

Hi Ronald,

Ik denk dat je het idee maar moet laten varen om een baan in je eigen vakgebied te vinden. De werkgevers daar zijn niet echt happig om backpackers aan te nemen. Simpel weg omdat je maar 3 maanden voor een werkgever kan werken en dat is voor de meeste toch echt te kort.

Maar geniet lekker van het rondreizen. En zoek het werk in het fruitplukken!!! Een aanrader is om naar Berri te gaan (een klein plaatsje bij Adelaide). Echt een geweldig werkhostel waar je zeker zal genieten en werk vinden in de fruitteelt.

Veel plezier

http://www.aroundtheglobe.nl als je daar wat meer over wil weten (werk voor backpacker baantjes)