Tips voor emigratie vanuit Zuid Afrika

Hallo allemaal
Ben nieuw op dit forum; dus effekes. Mijn naam is eveline, kom uit nederland en woon met mijn zuid afrikaanse man in kaapstad. :wereld:Geweldig mooi land maar wij willen stabiliteit en betere toekomstperspectieven voor onszelf en voor aanstaande koters. Dus wij willen naar Engeland verhuizen, zuid engeland wel te verstaan want manlief is UK fan maar schotland is 'm toch iets te fris. :wink: Heeft iemand op dit forum ervaring met emigreren naar engeland vanuit een niet-EU land of ervaring met emigratie naar engeland met een niet-eu partner? Hoe gaat dit nu in z’n werk met solliciteren? of bijvoorbeeld een huis zoeken? er staat aardig wat info op internet maar ik zo graag wat persoonlijke verhalen willen horen want bedrijven en organisatie stellen het natuurlijk allemaal heel positief en simpel voor :zon::unibrow:.
Alvast bedankt
Groeten uit het bijna zomerse kaapstad!!
:zon02:
eveline

Hoi Eveline.

Mijn naam is Pierre en ik ben vorig jaar verhuist naar The UK vanuit NL.
Mijn vriendin is Engels dus dat was voor mij de reden.
Emigreren naar The UK vanuit een EU land is easy peasy, maar om vanuit een NIET EU land te komen is ook geen probleem.
Er wonen hier heel veel mensen die uit India of Pakistan komen.
De regels voor emigranten zijn dit jaar wel wat aangescherpt. Als ik het goed heb moet je een geldige reden hebben om hier te komen vanuit een NIET EU land.
Verder is de regering er nu mee bezig om die mensen meer in de gaten te houden met wat ze komen en gaan doen. Ik zal eens gaan infomeren voor je bij mensen die ik ken die vanuit een niet EU land komen zoals Pakistan of India.
Volgens mij is het geen probleem. En voor solliciteren moeten jullie beiden eerst een National Insurance nummer krijgen in The UK (een engels sofi nummer).
Voor je NI nummer moet je langs gaan bij een van de Job Centers, wat vragen beantwoorden en papieren invullen en dan solliciteren als een gek.
Voor een huis die kun je makkelijk huren via een prive eigenaar, en als je geld genoeg hebt kun je er een kopen. Voor een hypotheek moet je ongeveer 2 jaar in The UK wonen wil iemand je een hypotheek verstrekken, of je moet wat geld hebben zodat je dit als onderpand of aanbetaling kunt gebruiken.
Ik ga wat infomeren voor je en laat je het dan wel weten.
P.S. heb je al op die Engelse ambassade pagina gekeken.
http://www.britishembassy.gov.uk

         Groetjes van Pierre vanuit The Midlands

Een goedemiddag allemaal,

Door het lezen van alle berichten wordt je al een heel stuk wijzer, maar toch heb ik nog een vraag!
Binnen een half jaar zijn we van plan om naar Engeland te verhuizen om een eigen zaak te beginnen, nu mijn vraag ik heb een zoon van negen die een spierziekte heeft hoe zijn de gehandicapte voorzieningen/regelingen in Engeland. De informatie die ik heb gekregen ik dat het peil op het zelfde niveau staat als in Nederland maar het is mij nog niet echt duidelijk hoe de procedures/aanvragen om voor in aanmerking te komen van eventuele voorzieningen zit.

Met vriendelijke groet,

Raggy

Hi pierre
dat zou helemaal geweldig zijn!! dus het is beter om in engeland op zoek te gaan naar werk en niet vanuit zuid afrika als ikhet goed begrijp? hoop weer van je te horen.
thanx
eveline

Hallo even voorstellen ben een man van 64 jaar en heb familie in zuid afrika
daar woont mijn oudste broer
Ben er al vaak geweest en ben nog steeds verliefd op het land
ook met zijn kinderen hebben we een hele goede band
Nu wil een van zijn kinderen weer emigreren naar nederland
Dit voor de toekomst van zijn kinderen
Wat komt er voor kijken als dit doorgaat
Hij heeft een gezin met 2 kinderen van 12 jaar
Heeft daar een eigen bedrijf en zijn partner heeft ook een eigen bedrijf
Beide ouders hebben ook een nederlands paspoort en een zuid afrikaans paspoort
Vind wel veel informatie op internet maar zou graag met iemand in contact willen komen die dit ook heeft gedaan
Dit om de gewone dingen te horen waar je dan tegenaanloopt
P.S. Zuid Afrika hebben wij in ons hart gesloten en blijft voor ons het tweede vaderland
Nergens zo,n mooi land en zulke vriendelijke mensen gezien
Hoop dat er iemand reageert

Vriendelijke groet Thomas Hartsink

Wellicht kun je dit bericht beter plaatsen in het Zuid-Afrika-forum verderop dit wereldreisforum. Je zit hier specifiek op het Groot-Brittannie forum, wat het aantal antwoorden voor jouw specifieke vraag flink verminderd.