tips voor eerste keer auto vakantie kroatie

Hallo allemaal,

Dit jaar ga ik samen met mijn vriend een rondreis maken door Europa.
Niet heel erg lang maar gewoon om wat mooie plekken te zien.
We gaan met de auto en de tent. Voor ons de eerste keer dat we zo lang met de tent op vakantie gaan. We zijn nog nooit met de auto op vakantie geweest. Ik ben heel erg benieuwd of er nog mensen zijn de tips hebben?

Onze reis duurt van 6 juni t/m 22 juni 2013 (17 dagen).

Dag 1 thuis – Salzburg
Dag2 Salzburg- Zagreb
Dag 3 Zagreb – plitvice meren
Dag 4 Zagreb – Zaostrog
Dag 5 Zaostrog – Dubrovnik
Dag 6 Zaostrog – Krk
Dag 7 Krk
Dag 8 Krk
Dag 9 Krk – Rovinj
Dag 10 Rovinj
Dag 11 Rovinj
Dag 12 Rovinj
Dag 13 Rovinj – Milaan
Dag 14 Milaan
Dag 15 Milaan – Geneve
Dag 16 Geneve – Parijs
Dag 17 Parijs – thuis

Dit is een beetje onze richtlijn.
In Rovinj willen we een boot tocht maken naar Venetië.

Hoi
Klinkt als een leuke rondreis. Als je midden in de zomer gaat zou ik niet via Munchen-Salzburg gaan maar via Regensburg, Passau, Graz. Dit kan vele uren file voor de Alpentunnels schelen en het scheelt nog tolgeld ook (je hebt alleen zo’n 30-50 km 2-baansweg in Slovenie.
Op de tolweg in Kroatië is het handig om een creditcard te hebben (de meeste oosteuropeanen betalen cash, scheelt dus ook file bij de betaalpunten)
Persoonlijk lijkt mij Rovinj verschrikkelijk tenzij je van de drukte en massatoerisme houdt. Als je graag mooie dingen wilt zien zou ik een paar dagen uittrekken om naar Trogir en Split te gaan (liggen 30 km uit elkaar en beide Unesco). Ook wel druk, maar dan met onvergetelijke cultuur.
Succes met voorbereiden
Hans

Hallo hans

Heel erg bedankt voor de reactie. Hier hebben we wel wat aan.
We vinden in principe massatoerisme niet heel erg. We gaan natuurlijk nog naar Zaostrog, dat ligt een klein stukje zuidelijker van Split, dus daar gaan we ook nog dingen bekijken.
Zou het trouwens heel erg zijn met files voor de alpentunnels in begin juni?
Dat van een creditcard meenemen is wel super handig. Als dat zoveel scheelt is dat echt de moeite.
Heel erg bedankt.

files in juni weet ik zo niet (wij zijn aan hoogseizoen gebonden)
Wat ik ook wel hoor van 'ollanders is dat ze heen over de snelweg naar Split oid gaan en dan terug eilandhoppend. (Wij combineren het meestal; camping vasteland en camping op eiland anders blijf je bootje op/af rijden)
Aanraders als je voor de eilandjes kiest zijn plaatsen als Krk, Hvar, Korcula en Ston (laatste twee liggen nog wel een stuk zuidelijker
Heb er nu al weer zin in

Trogir is echt bijzonder mooi! Wij zaten op een camping in Seget Vranjica! Prachtig land Kroatie!
Het is wel veel rijden met kroatie italie zwitserland en france erbij! zou je je niet beperken tot kroatie en daar lekker gaan rondtrekken? Dan kan ik je nog wel wat tips geven!