Tips voor Cuba?

Hoi allemaal,

Ik ga eind juni voor het eerst naar Cuba, dat staat al jaren op mijn verlanglijstje!
Natuurlijk neem ik de LP oid mee, maar hebben jullie nog goede tips over welke plaatsen/dingen ik absoluut niet moet missen? Mijn ervaring is namelijk dat medereizigers de leukste tips hebben over wat te zien en doen en waar te slapen!
Het plan reikt tot nu toe niet verder dan een vliegticket en de reis zal backpakkend zijn, we slapen het liefst in eenvoudige accomodatie waar we ons met steenkolenspaans en handen en voeten kunnen redden…
alle tips zijn welkom, alvast heel erg bedankt!

groetjes, Mirelle

veel slapen bij casa particular. Verder zowiezo trinidad checken. erg leuk stadje. Zelf ben ik maar halverwege gekomen dus heb niet zo heel veel tips.
Het makkelijkste is wel om een auto te huren. Gaat relatief het snelste. En zorg dat je veel geld mee hebt want het is niet goedkoop en pinnen is een drama.

veel plezier want het is echt een super bestemming.

Pinar del Rio/Viñales, Havana, Santiago de Cuba/Sierra Maestra, Baracoa, Holguin, Camagüey om maar wat te noemen.
Logeren in een casa particular is een bijzondere ervaring.
Auto huren is het makkelijkst maar best prijzig. Een alternatief kan zijn om per bus te reizen. De bussen van Viazul doorkruisen het hele land en doen de belangrijkste plaatsen aan. Meer info over het reizen met Viazul vind je hier
Veel informatie kun je ook vinden op www.cuba-junky.nl

Dag allemaal, ik ben pas sinds vandaag lid van dit forum, dus je zult nog niet veel andere posts van me vinden. Maar onder de topic “tips voor Cuba” kan ik jullie deze niet onthouden.

Het leuke van vakantie vind ik vaak het ‘er naartoe leven’, de voorpret. Op een ander forum kwam ik een Cubaanse avond tegen, georganiseerd door een grote Cubaanse rum producent. Vorige maand werd dit georganiseerd in Amsteram, ik ben er heen gegaan. En inderdaad alles ademde het oude Havana. Aanrader dus, the cuban rum club heet het.

Hebben jullie verder nog tips, over hoe ik het goedkoopst tickets kan boeken naar Cuba? De kredietcrisis mis bij mij ook best aan het toeslaan, vandaar de nadruk op goedkoop.

ciao

Hoi Dylan,

Ik heb geboekt bij Martinair, als je goed zoekt kun je daar een goedkoop rechtstreeks ticket vinden, er zit namelijk nogal wat verschil in de kosten afhankelijk van de dag waarop je vliegt. Wij vliegen heen op zaterdag en terug op zondag vanaf schiphol en vliegen zo goedkoper dan vanuit belgie of duitsland.

groetjes, Mirelle