Tips voor chauffeur/tour naar de Bromo

Hallo allemaal

Rond begin augustus gaan wij met onze meisjes van 9 en 12 de Bromo bezoeken. We willen natuurlijk zoveel mogelijk meepikken van deze bijzondere ervaring.

We slapen normaal gezien in tosari. Twijfelen nog om beter lava view logde te nemen. Iemand tips?

We zoeken een chauffeur of tour die ons in het hotel wil komen halen en ons daarna naar lawang kan brengen.

Iemand een betrouwbaar adresje?

Kan iemand me even duidelijk maken wat de hele Bromo ervaring inhoudt? Ik heb al veel gelezen, maar weet niet of ik het goed begrijp. Je gaat tot aan de voet, daarna in een jeep verder en dan het laatste stuk te voet verder? Klopt dat?

Bedankt lieve mensen voor jullie reacties!
Groetjes
Els

Niet echt, hier kan je mijn korte uitleg vinden:
http://www.nielsreizen.be/reizen/indonesië-2016/
En mijn foto’s:
http://www.nielsreizen.be/reizen/indonesië-2016/mount-bromo-ijen/

Wauw, heel tof, Niels!

Ik was deze post al even vergeten :wink:

Ondertussen hebben we Lava view lodge geboekt en ook al iemand geregeld met jeep enz.

Ben echt benieuwd!

Groetjes
Els

Let in de Lava View Lodge wel op, dat er geen bedwantzen zitten. Heb hier meerdere meldingen van gezien, maar toen wij daar vier jaar geleden waren, hadden wij daar geen last van.

Oei, klinkt niet fijn. Ik zal eens opzoeken hoe je die herkent… Duimen dat ze er niet zitten. Jakkes!

      • Updated - - -

Probleem is dat je daar in de buurt niet veel anders hebt, niet?

Nee, dat is wel zo. Ik neem aan, dat het beheer van de Lava View ook wel van de klachten hebben gehoord en dat zij er wat aan gedaan hebben.

Als ik de recentere reacties lees, zijn er geen beestjes. Wel vochtig en muf. De slechtste reacties zijn van een paar jaar geleden…

Gelukkig maar.

Els waar heb je dat geregeld met die Jeep enzo?

En voor wat betreft bedwantsen, die kunnen ook in 5-sterren hotels zitten, gebeurt in New York nog wel eens. Is gewoon een kwestie van pech hebben.

Dat hebben we via Lava View gedaan. Heb jij een betere tip?

Nee, maar ik was ook op zoek. Je hebt het dus gewoon bij het hotel zelf gedaan, had ik nog niet aan gedacht.

In Cemoro Lawang is het heel makkelijk om een jeep te regelen, klein dorpje, ze rijden overal rond gewoon even vragen de dag dat je aankomt. Lava view lodge is ok voor een korte nacht, ontbijt is prima. Ik zou er geen week blijven :slight_smile:
De tour naar de Bromo is heel makkelijk. Je hoeft echt geen top conditie te hebben om aan de krater te komen en het is zeker indrukwekkend. Wel raad ik aan om hele warme kleding mee te nemen want het is serieus koud als je in het donker zo hoog op het uitkijk punt staat te wachten.

Hi, Els…

Let Me know if you are interested to visit Bromo, I could make an arrangement for the trip. Not only Bromo but Also Malang and Batu.

I can make a low budget trip to premium trip. Please do not hesitate if you have question.

find me at my contact page, malangbackpacker.com

feel free to reply this message in dutch, I’ll use goolge to translate.

===================================================================================

Hallo, Els …

Laat me weten of u geïnteresseerd bent om Bromo te bezoeken, ik kan een afspraak maken voor de reis. Niet alleen Bromo maar ook Malang en Batu.

Ik kan een lage budget reis maken naar premium reis. Aarzel niet als je een vraag hebt.

Vind mij op mijn contactpagina, malangbackpacker.com

Voel je vrij om dit bericht in het Nederlands te beantwoorden, ik zal goolge gebruiken om te vertalen.