Tips voor Californie per camper

We gaan in oktober per camper Californie doen.
Paar jaar geleden ook een reis in t westen van de usa gedaan, niet zo ver west, maar naar LV, GC, Zion, Bryce, Page, afdalen via midden/oost Arizona (prachtige campgrounds!) naar Tuscon, en eindigen via wat rondtrekkende bewegingen rond Phoenix, uiteindelijk vertokken uit Phoenix.
Bijzondere reis omdat we ook heel dicht bij de armoe hebben gestaan met onze camper, tussen normale bewoning op een zg campground die we in bijv Phoenix vonden, maar ook op andere plekken gedurende onze reis.
Nu willen we toch iets meer toeristisch maar we vragen ons af wat nou goed per camper te doen is?
Bijvoorbeeld de steden als SF en LA?
Maar ook DV, ik begreep dat je daar off niet eens mag reizen per camper.
En Yosemite, is verblijven op een campgrouns in het park wel veilig met de beren?

Graag jullie ervaringen!

beste Peppa-gaat ie weer,
Vragen die zo overduidelijk over slechts 1 land gaan-hier USA (heet ook Amerika in dit forum)-ga naar landenforums-dan kies je dat land. Kan me herinneren deze zelfde vraag al meert daar gezien te hebben-0dus kijk eerst uit beleefdheid even wat er al staat.

Beste peppa,

Ben zelf in 2007 met een camper door californie gereist en dit is meer dan prima te doen. Bij alle plaatsen waar wij geweest zijn (alle bezienswaardigheden en parken op de route) waren grote campings met ruime plaatsen, zelfs in Las Vegas konden we bij Circus Circus staan. Vaak zijn dit KOA-campings. Wij hebben er alleen wel voor gekozen om death valley niet te doorkruisen i.v.m. oververhitting. In 2003 wel gedaan met een busje, maar hier is het echt boedstollend heet.
Die beren zijn juist super. Niet gevaarlijk. Wij kregen, na een bbq, een heuse zwarte beer op de koffie. Hij liep over de camping en bleef op ongeveer 10 meter afstand naar ons staan kijken. Daarna liep hij weg. Geloof me dit is een ervaring die je de rest van je leven bijblijft. Eng, dus echt niet!

Heel veel plezier. Heb de route nu 2x gedaan en hij blijft fantastisch mooi!

1 like