Tips voor backpacken in Mozambique gevraagd

Ik ga in april backpacken in Mozambique met een vriend van mij. We komen vanaf Pretoria. Iemand tips van mooie plekken in Mozambique die makkelijk met openbaar vervoer te bereiken zijn? Andere dingen waar we rekening mee moeten houden?

Alvast bedankt!

1 like

Je kunt vanaf Pretoria met de Intercape bus direct naar Maputo reizen. Aanrader voor backpackers is Tofo Beach bij Inhambane. Daar kun je makkelijk komen met lokale bussen. Staat bekend om de relaxte sfeer en walvishaaien.

Reis daarna door naar Vilanculos om de Bazaruto archipel te verkennen. Houd in april rekening met het einde van het regenseizoen, dus neem goede malariaprofylaxe mee en reis vanwege de veiligheid nooit na zonsondergang. Zorg dat je voldoende cash meticais of rands bij je hebt voor de afgelegen plekken.

Hebben jullie malariapillen en visum al geregeld (voor vertrek!)?

1 like

Dank je wel voor de tips! Ik heb zeker malaria pillen en ik heb begrepen dat je geen visum nodig hebt, maar je wel aan moet melden bij de overheid voor je het land binnenkomt. Zowel voor Zuid Afrika als voor Mozambique.

Ik dacht dat je voor Zuid-Afrika niet van tevoren iets moest regelen hoor. 100% weet ik dat ook niet. En Mozambique heb je dan inderdaad een e-visum nodig: VFS Global Mozambique

Heel erg bedankt!