Hallo, wij vertrekken binnenkort voor 3weken n Albanie. Apartement in Drac, 3nachten Shkoder, via Kruje, (bedoeling 1dag rondvaart rivier), en 2 nachten Berat (ossumkloof), en dan bezoek gjirokaster, en terug Drac. Heeft iemand tips, lekkere adressen, enzo…? Met dank, Jo
Leuk vooruitzicht! In Shkodër zou ik zeker even de sfeer rond het meer meepakken en als jullie van historie houden is het kasteel boven de stad de moeite waard. Voor de rondvaart: check ter plekke goed hoe de waterstand en vertrektijden zijn, die kunnen nogal bepalen wat haalbaar is.
Berat is heel fijn om rustig door de oude wijken te wandelen, vooral tegen de avond. Bij de Osumkloof zou ik lokaal navragen of een tocht op dat moment zinvol is; afhankelijk van seizoen kan het waterniveau flink verschillen. In Gjirokastër vond ik vooral de oude bazaar en het kasteel erg de moeite. Qua eten: vaak zit je het best bij kleine familierestaurantjes buiten de drukste straatjes, met lokale gerechten vragen werkt meestal prima.
Hartelijke dank voor te tips Cedric. Ik was net van plan een trip vanuit Shkoder te boeken. Ik kijk ter plaatse.
Als je tijd hebt neem Montenegro mee. Prachtig