backpacken voormalig Joegoslavie en Albanie

Voor de periode juli tm half augustus ben ik opzoek naar een reisgenoot die ook zou willen backpacken in Albanie, Kosovo, Servie, Bosnie&H, Montenegro, Macedonia en Kroatie, of een deel van die landen.
Mijn plan is om een goede mix te maken tussen strand, natuur en veel cultuur.
In principe reis ik met het OV. en slaap ik in hostels, voor zover die er zijn.

In het dagelijks leven geef ik kunstvakken op een middelbare school en ben ik 28 jaar oud. Naast zmijn werk probeer ik veel te reizen en ben ik fanatieke zeilster.

Lijkt het je wat om mee te gaan of, heb je ervaring en tips voor dit gebied , vooral Albanie, laat het me dan even weten.

gr

Erg leuke reis heb je uitgekozen! Afgelopen zomer heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan samen met een vriend van mij, beetje met de trein, dan weer met de bus, dan weer liften, erg makkelijk door de vriendelijke mensen!

Albanie vond ik zo leuk, dat ik er nu woon, afgelopen Januari ben ik van Praag naar Tirana verhuisd en het bevalt echt super! Lekker weer, gastvrije mensen en een leuke baan!

Dus als je specifieke vragen hebt over Albanie (of over de andere landen in de Balkan) kan je me altijd even een prive berichtje sturen!

Groetjes Jorik

Hoi,wat Jorik schrijft over de vriendelijkheid en gastvrijheid van de albanezen,is heel juist,wij waren in beperkte groep met een humanitair konvooi,eind de jaren 90 in Albanie,intussen is er waarschijnlijk veel veranderd ten goede,ivm de wegeninfrastructuur,tewerkstelling edm,niettemin wil ik er graag ns terug naartoe.
alphonso

Beste Dubai1998,

Hoe gaat het met het plannen van je reis?

Groetjes Jorik

Hoi Jorick,

Goed, ik vlieg half Juli naar Belgrado dus ben heel benieuwd!

gr Martina

Hoi Martina,

Heb je al een beetje een plan met plaatsen + landen en vervoer etc?

Jorik

Hoi Jorick,

Het ligt er een beetje aan of ik via Kosovo ga reizen of via Skopje-Ohrid.
Als ik via Kosovo reis word het waarschijnlijk een korte stop Tirana, Saranda, Berat, Tirana, Skhodra en dan via de kust budva, kotor dubrovnic richting Venetie en dan terug naar NL.
Ga ik via Ohrid dan word het Korce, Saranda, Berat, Tirana Skhodra en dan richting Venetie.
Plannen genoeg dus maar ik weet nooit helemaal hoe het loopt en kan alles dus nog omgooien (behalve mijn tickets)…

Heb jij nog goede ideeen?

gr Martina

Hoi Martina,

Klinkt als een supertrip!
Oef de keuze tussen Ohrid (en dan Skopje, maar Skopje is niet echt de moeite waard, maar voor een nachtje als stopover wel ok) en Kosovo is moeilijk, het ligt eraan wat je wilt zien. In Ohrid heb je het meer (wat je ook al kunt zien in Shkodra) en in Kosovo heb je Pristina (niet echt bijzonder) en Prizren. (erg mooi plaatsje) Het voordeel aan via Kosovo reizen is dat het stukken sneller is (door de nieuwe snelweg tussen Pristina en Tirana ben je er in 3-4 uurtjes) dus ik zou gaan voor de optie met Kosovo.

Ik zou in Albanie wel Gjirokastra meenemen in je planning, ik ben daar afgelopen weekend voor het eerst geweest en het is echt een mooie plaats met huizen tegen de heuvel opgebouwd en met een kasteel die over de stad uitkijkt. Voor de rest is de planning in Albanie goed te doen!

Laat maar even weten mocht je nog verdere vragen hebben.

Groetjes Jorik