Tips voor 4 weken Tanzania

Hallo allemaal,

Mijn zus en ik willen eind nov / begin dec 2014, een 4 weken reis maken naar Tanzania.
Wij zijn erg benieuwd naar wat daar allemaal te doen is.
Beiden zijn wij geïnteresseerd in low-budget activiteiten, Dierenprojecten, kinderen-/ gehandicapten projecten en natuurprojecten.
Het is voor ons een vakantie, maar we houden beiden van actie ondernemen.
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar projecten daar, die we voor 1 of 2 dagen kunnen bezoeken.

Ook ben ik erg benieuwd naar prijsklassen. Wat kost bijvoorbeeld een safari trip of een andere dagactiviteit.
Is er ook een mogelijkheid om echt bij lokale te wonen? Hen een weekje of enkele dagen te ondersteunen?

Tot nu toe lijkt ons noord en oost Tanzania het meest interessant.

Hebben jullie ook tips, wat we ECHT moeten zien?

Hopelijk krijgen wij veel info. Alvast bedankt! :slight_smile:

Groetjes Kim en Inge

Beste Kim en Inge,

Leuk dat jullie naar Tanzania willen komen.

Ik weet wel een leuke plek waar je bij de locals kunt verblijven. Het is een dorpje op de hellingen van de Kilimanjaro. Bij de dominee is een guesthouse. Er lopen verschillende projecten in het dorp waar je ook wat bij kunt dragen. Als je wat meer wilt weten kijk dan op www.childrenofkilimanjaro.nl. Ik was eerder betrokken bij dit project vanuit Nederland en nu woon ik in Tanzania en ben ik lokaal adviseur.

Je kunt een bezoek aan dat dorp dan mooi combineren met een safari, beklimming van de Kilimanjaro en Zanzibar.

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

Marion

www.caracalsafaris-tz.com

Hallo kim en Inge,

Welkom in Tanzania
Misschien goed on te realiseren dat Tanzania niet echt goedkoop is, zeker niet de safaris omdat je een 4x4 auto nodig hebt en de entree prijzen hoog zijn

Voor wat kleinschaliger toerisme en activiteiten zoals wandelen en zijn plaatsen als de Usambara mountains en Pangani geschikt.

Voor vrijwilligerswerk is 4 weken te kort. Dit is hier een echte industrie waar je makkelijk verkeerd terecht komt en te veel betaald en waar het geld niet goed terecht komt. Bovedien wat kun je doen in 1 week?

Ok veel succes met de voorbereidingen!
Herman

Via Wereldwijzer app