Tips visum aanvragen Oeganda

Inderdaad kan het visum ook in euro’s betaald worden: 40 euro.
Pinnen kan tegenwoordig heel makkelijk in iedere stad/dorp bij Stanbic. Maximum bedrag per 24 uur is wel 250.000 USH (ongeveer 82 euro)

Veel plezier allemaal!

Maarten.

Van groepsgenoten hoorde ik dat pinnen tot 200.000 UGS mogelijk was. Wel een paar keer mislukt hoor, dus wacht niet tot het laatste moment!

Pinnen kan idd nog wel eens problemen geven, en bij stanbic is het geld ook vaak genoeg op (buiten het centrum van kampala)… Stanbic is trouwens voor een meastro kaart, met visa kan je overal terecht!

En visum, dat was echt heel makkelijk. ik vroeg op mijn application form voor 3 maanden en kreeg het ook gewoon. Wel kreeg ik alleen een stempeltje, en een bewijs dat je betaald had. Daarna heb ik bij de immigratiedienst mijn visum verlengd en daar hebben ze niks gezegd over het feit dat ik alleen een stempel had, no problem dus!

Beste allemaal,

In november vertrek ik naar uganda om daar voor 3 maanden vrijwilligerswerk te doen, hierna wil ik gaan reizen dooR een aantal landen van afrika.( zanzibar, mozambique) Dit wil ik graag open laten in afwachting te gaan reizen met mensen die ik ontmoet.

Alleen heb ik een visum probleem. Als ik bijvoorbeeld van oeganda naar tanzania reis, moet ik bij de grens van tanzania een nieuw visum en ook weer aantonen dat ik tanzania verlaat… (of bij welk ander afrikaans land dan ook) kortom het zal er op neer komen dat ik dus alsnog mijn reis vooraf moet plannen, omdat ik zo met tickets moet aantonen daT ik het land weer zal verlaten.

Is er ergens een andere oplossing? Ik wil namelijk graag vrij zijn! En niet nu al hoeven besluiten waar ik naar toe wil. Er zullen toch vast vaker rondtrekkers geweest zijn in afrika?

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groet elske>>>

Hoi allemaal,

Zijn er nog mensen actief op dit forum? Heel leuk om jullie ervaringen te lezen! Wij zijn hard op zoek naar goede tips en informatie.

Mijn vriend en ik gaan in februari en gaan ongeveer 2 weken met een jeep rondreizen. Het plan is nu ongeveer als volgt:

• Landen op Entebbe en eerste overnachting in Kampala
  • Overnachting op Kalangala
  • Jeep ophalen en doorrijden naar Lake Mburo (is een optie. Iemand ervaring mee?)
  • Vervolgens NP Queen Elizabeth
  • Aansluitend NP Kibale Forest

Daarna weten we het eigenlijk niet zo goed. Jinja schijnt ook een aanrader te zijn, dus wellicht kunnen we daar de laatste dagen, voor onze terugkeer naar Entebbe, doorbrengen. Ben sowieso benieuwd hoeveel tijd we tot nu toe kwijt zouden zijn.
Ook zou ik wat tips willen over luxe, prachtige verblijven om aan het eind van de reis bij te komen en te relaxen.

Alles is welkom!

Alvast bedankt!