super handig deze visum info en wat een mooie foto’s Marike! Ik kan alleen maar een weekje in Uganda blijven, heeft iemand misschien wat tips van ‘must sees’? Het plan is om in Kampala te beginnen.
Groetjes,
Laura
super handig deze visum info en wat een mooie foto’s Marike! Ik kan alleen maar een weekje in Uganda blijven, heeft iemand misschien wat tips van ‘must sees’? Het plan is om in Kampala te beginnen.
Groetjes,
Laura
Hi Laura,
Als je maar een week hebt en in Kampala wil beginnen kun je eigenlijk alleen maar in het zuiden blijven.
Enkele hoogtepunten/tips zijn dan:
Als je dit allemaal zou doen is je week snel gevuld…
Als je meer info nodig hebt, of toch meer tijd , laat het dan maar weten, dan heb ik nog veel tips voor je!
Groeten en veel plezier in het mooiste land van Afrika!
Maarten.
Ons werd verteld dat ze de prijs voor de gorilla-tracking wilden verhogen naar 750 US Dollars!
@ Laura
Het is echt een unieke ervaring om zo dicht bij zulke prachtige dieren te zijn, ze zijn super relaxt en de kleintjes zijn heel erg speels en je kan ze echt horen lachen.
Ik ben heel blij dat ik dit heb mogen meemaken!!
Er is idd sprake van dat de prijs vd permit verhoogd wordt naar $ 750, maar als dat doorgaat (is nog niet zeker) is dat ws pas in juli van dit jaar, en op het moment zeker nog niet.
Hej Maarten,
Heel erg bedankt voor de tips! Klinkt allemaal super.
Groetjes,
Laura
Hallo allemaal! Wat toevallig dat ik dit topic nou net nodig had. Ik ga namelijk eind juni voor 3,5 week mijn vriend opzoeken die daar nu voor zijn afstudeeropdracht zit. Echt gaaf.
Maar ik zit zo te twijfelen over die gorillatrekking. Vooral voor een student is het natuurlijk al veel geld ;). Wat zouden jullie doen?
Groeten Lotte
Hallo Lotte,
Het is zeker veel geld, maar geloof me, het is iets dat je nooit meer vergeet, en die permits, die worden in de loop v.d. tijd alleen maar duurder…
Dus als je de kans hebt: doen!![]()
Veel plezier in Uganda!
Maarten.
Dankjewel voor je reactie Maarten! Ik heb wel op internet gelezen dat het niet zeker is dat je ze ziet, maar dat je dan de volgende dag nog kunt.
Klopt het ook dat je vooraf (hier in NL) al moet aangeven dat je zo’n gorrila tocht wilt maken? (ook gelezen op internet).
Ik wacht op je reactie!
Groetjes Lotte
Hi Lotte,
Eigenlijk is de kans dat je de gorilla’s ziet 99%, want men weet waar ze de vorige dag zaten, en ze verplaatsen zich niet zoveel. Ook worden er vóór de tracking al mensen op uitgestuurd om ze op te sporen, en die staan in contact met je groep.
Ik ben reisbegeleider in Uganda, en heb ze nog altijd gevonden, soms binnen 45 minuten, soms binnen een paar uur.
Je moet wel van te voren je permit regelen/kopen, want er zijn maar beperkt permits beschikbaar. Ik kan je eventueel in contact brengen met onze Nederlandse agent Wim in Uganda, hij kan permits voor je regelen. Je moet dan wel een datum weten. Ze worden per 1 juli duurder, dus als je ze voor 1 juli koopt (ook al is de tracking ná 1 juli) heb je ze nog voor de oude prijs.
En geloof me, je krijgt er geen spijt van. Ik heb mensen gewoon de dag erna nog eens zien gaan omdat het zo speciaal is. Soms komen de kleintjes naar je toe om je eens te bekijken!
Wil je nog meer info hoor ik het graag van je!
Groeten,
Maarten.
Ik ga 12 Oktober naar Oeganda en kom 13 oktober om 1.10 aan en vlieg weer terug op 12 januari…
Dit is dus binnen 3 maanden… of geld een visum voor 3 x 30 dagen? Want dan ga ik net over die 3 maanden heen…
Het toeristen visum is maximaal 3 maanden geldig, dus in jouw geval geen probleem.
http://www.ugandaconsulate.nl/visa.html
Lees ook post #10. Mocht je besluiten op het vliegveld een visum te vragen, zorg dan voor veel papierwerk over waarom je 3 maanden blijft. Maar daarna is het ook niet moeilijk om in Kampala bij de immigratiedienst een visum te verlengen. Het meest zeker is natuurlijk om op de ambassade in Brussel alles rond te maken voor vertrek. Succes!
Hallo,
Een vraag die ik al eerder heb gesteld op ergens anders op dit forum, maar door de reisorganisatie begin ik te twijfelen. Ik ga als het goed is over een aantal weken naar Uganda, als de ebola uitbraak tenminste geen roet in het eten gooit (voorlopig nog niet volgens de reisorganisatie en WHO, dus daar vertrouw ik maar op).
Afijn, reisorganisatie raadt mij zeer aan om het visum voor Uganda al in Nl te regelen, terwijl ik eigenlijk overal lees dat dit eenvoudig te regelen is op het vliegveld in Entebbe. Dat was ik ook van plan, maar door de mail van de reisorganisatie en een belletje twijfel ik. Is het een lange procedure om het visum aan te vragen? En moet je van tevoren al papierwerk invullen (dat moest ik namelijk in Cuba), of is het alleen geld betalen en klaar?
Meestal verloopt de bagage afhandeling ook niet heel vlot in dit soort landen…daar ben je veel tijd kwijt. Dus als je visumaanvraag uitloopt, kun je wellicht gelijk je bagage pakken. Ik wil namelijk niet de groep lang laten wachten op mij omdat ik weer eigenwijs ben om het visum dar te regelen… maar nogmaals ik vermoed dat het eerder ‘een geld kwestie is’ ten gunste van de reisorganisatie. Ben benieuwd naar jullie ervaring.Bedankt alvast
Het is geen lange procedure om je visum te regelen; je vult in het vliegtuig het visa-applicationform in en die geef je aan de immigratiedienst af; je betaalt 50 dollar en klaar is Kees.
(ze zijn daar alleen wel erg selectief met het geven van een visum-sticker in je paspoort)!! Ik kreeg er geen en mijn vriend wel.
Er zijn mensen die denken dat het normaal is dat je alleen een datum-stempel krijgt maar dat is niet zo!!!
Wij gaan 17 december ook weer maar ik regel het visum nu wel van te voren…
Bedankt voor je antwoord. Ben toch benieuwd waarom je het nu van te voren aanvraagt. Scheelt zo’n 60€ per paspoort. Is het vanwege de sticker? Maar als je eenmaal door douane bent en je hebt betaald is alles ol toch? In el geval bedankt voor je reactie en veel plezier alvast
In principe kun je niet aantonen dat je in het land mag blijven zonder geldig visum. (Dit is mij verteld door de ambassade) Je zou hier dus problemen mee kunnen krijgen.
Vandaar dat ik het nu van te voren regel (ik hoef het niet te betalen):cheer:
Hallo allemaal,
Je kunt echt zonder problemen en snel het visum op de luchthaven van Entebbe krijgen. Je vult een formulier in, betaalt 50 USD en klaar.
Van te voren hoeft echt niet!
Ik werk al 3 jaar als reisbegeleider in Uganda, en heb honderden Nederlandse en andere klanten gehad die het zo hebben gedaan zonder problemen. (ikzelf ook)
Veel plezier in Uganda!
Maarten.
ik heb het ook zelf geregeld aan de grens.
no problem.
Hoi Maarten.
Moet je dit ook echt met USD betalen (dus in NL euro’s omwisselen naar USD) of accepteren ze ook euro’s? Zou weer een valuta transactie schelen!
Hoor het graag!
gr,
Elianne
Ik kon vorig jaar gewoon met Euro betalen!
Hoi
Ik ben gisteren teruggekomen uit Uganda. Visum was inderdaad zeer eenvoudig te regelen. Heb zelf met dollars betaald (ook omdat de excursies in dollars betaald moesten worden), maar euro’s accepteren ze ook. Viel me trouwens ook op dat je toch ook redelijk vaak kunt pinnen in Uganda. DAt was vorig jaar in Madagascar niet het geval.