tips vervoer: Shanghai-Hangzhou-Huangshan (Yellow Mountain)-Shanghai

Hallo,

30 maart ga ik twee weken naar China. Ik ga op bezoek bij vrienden in Shanghai en wil Hangzhou bezoeken en naar Huangshan om Yellow Mountain te beklimmen.

Heeft iemand tips qua vervoer? Hoe kom ik het makkelijkst van Shanghai-Hangzhou-Huangshan (Tunxi?)-Shanghai in ongeveer 7 dagen?

Of weet iemand een lokale touroperator in Shanghai voor de hele trip, of in Huangshan om de beklimming te doen?

Ik reis in principe alleen, maar als er een leuke groepstour bestaat wil ik die misschien wel boeken.

Groetjes,
Jenny

Beste Jenny,

Er gaat ongeveer elk uur een hogesnelheidstrein van Shanghai naar Hangzhou. Kaartjes zijn niet duur, en zijn te regelen bij je hotel en vele andere verkooppunten.

De overige treinverbindingen heb ik zelf niet gedaan, dus ik weet niet hoe deze zijn, maar op sites als seat61.com en beijingchina.net.cn is een heleboel te vinden

Groetjes,
Kasper

Hoi Kasper,

Bedankt voor de tip en de websites. Erg handig.

Ik was er ondertussen al achter dat er inderdaad een hogesnelheidstrein tussen Shanghai en Hangzhou rijdt. Ik heb besloten om met Shanghai Airlines van Shanghai naar Huangshan te vliegen (vlucht van 1 uur; ong 50 euro); met de bus van Huangshan naar Hangszhou te gaan en dan met de hogesnelheidstrein terug naar Shanghai.

Groetjes,
Jenny