>>>Hoi hoi,wij zijn in december 25 jaar getrouwd en willen met onze kinderen van 16 jaar naar Sri Lanka. Heeft iemand een idee voor een leuk hotel/resort voor ons en met wie we het best kunnen vliegen.
Bedankt alvast en hopelijk hoor ik xnel wat.
Hoi Milnie,
‘Beste’ vliegen is altijd lastig, zeker omdat December hoogseizoen wordt dus prijzen hoger liggen. Relatief dure tickets kun je verwachten bij Arkefly (1 x per week, rechtstreeks met tussenlanding op heenreis) en Emirates (1 x overstap). Al wat goedkoper bij Srilankan (1 x overstap) en echt (relatief) goedkoop wordt het bij 2 x overstap; bijvoorbeeld Qatar Airways.
Tja, wat is een ‘leuk’ hotel/resort… Sommige mensen zweren bij Negombo omdat het zo lekker dicht bij het vliegveld ligt maar de stranden daar zijn echt wat mindere kwaliteit, smal en vaak vies water. Vanaf Kalutara naar het zuiden toe worden het mooie stranden; Kalutara, Beruwala/Bentota en Hikkaduwa hebben veel watersport zoals (wind)surfen, jetski, waterski en bij Hikkaduwa ook snorkel/duiken. Mooie hotels zijn bijvoorbeeld Kani Lanka (3 ster), Club Bentota (2-3 ster, All Inclusive), Royal Palms (3-4 ster), Taj Exotica (4 ster) en Amaya Reef (2-3 ster). Recensies op zoover.nl kunnen je ook verder helpen.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hoi Erik,
Hartstikke bedankt voor je reactie. Hier kan ik iets mee en ga gelijk aan de gang.
Groetjes,
Marion
Wij hebben 2 nachten in Royal palms Kalutara gezeten en daar zat het barstens vol met duitsers ,engelsen en russen die met hun all-inclusive bandje zich de hele dag vol zaten te stoppen en verder het resort niet uit kwamen!! Daar is Sri lanka echt veeeeelse mooi voor. Hotel was verder wel mooi maar er hing geen leuke sfeer. Strand was ook niet heel bijzonder. Het strand van Unawatuna (net voorbij Galle vanuit Colombo gezien) vond ik echt prachtig! Daar verbleven we geloof ik in het Unawatuna beach resort. Was niks mis mee. Ik zou niet op 1 plaats gaan zitten. Vervoer is makkelijk te regelen en hartstikke goedkoop.
Wij zijn zowel in Unawatuna als in Mirissa geweest. Onze voorkeur ging uit naar Mirissa, dit omdat in Unawatuna het hele strand staat volgebouwd met restaurantjes. Je kan hierdoor slecht op het strand liggen. Het strand bij Mirissa is veel rustiger en ik vond de sfeer er erg relaxed. Ik weet niets over grotere hotels omdat wij in kleine geusthouses zijn verbleven. Het strand in het oosten van Sri lanka is schijnbaar ook erg mooi. Wij hebben getracht te snorkelen in Unawatuna maar hier is niet veel te zien het schijnt in het oosten van het land mooier te zijn.
Het vliegen met emirates vonden wij perfect. Mijn vriend is 2 meter lang en zelf hij kon goed zitten. Daarnaast is de service in het vleigtuig perfect.
Hoi!
Afgelopen zomer een rondreis gemaakt door Sri lanka, is super goed bevallen!
Ik zou zeker niet op 1 plek blijven, het land heeft zo veel meer te bieden dan alleen strand! Wij hebben drie dagen aan het strand gezeten in ‘amaya reef’ in Hikkaduwa. Goed hotel, goed eten, niet een heel groot strand maar je kan er lekker liggen en het zwembad grenst ook meteen aan het strand. Zeker een aanrader. Ik vond het er erg leuk, veel aanbod van watersporten en winkeltjes.
Veel succes met plannen!
groetjes Nienke