Tips & trics 1e opzet Vietnam reis

Beste forumleden,

Wij, Paul & Ingrid, zijn gek op Azië en zijn bezig met een reis voor maart 2017. Op zich zijn we flexibel qua reisperiode, maar willen de extreme warmte in HCMC vermijden en maart schijnt beter te zijn dan februari.
Wij vinden het belangrijk om een goede mix te hebben tussen cultuur en natuur maar houden ook enorm van rustmomenten aan het zwembad en vooral van lekker eten en ook zelf kokkerellen. Hele lange reisdagen met bus of in een trein zijn niet zo aan ons besteed, extreme luxe hoeft ook weer niet maar zeker ook niet té primitief.
Ik heb een eerste opzet gemaakt maar twijfel een beetje of we hierdoor niet teveel gaan missen in dit uitgestrekte land.

Gekozen voor een langere periode in Hoi An zodat we daar ook tevens full moon meemaken en een strandmogelijkheid hebben ipv nog een x extra reizen naar een eiland. Eigenlijk is de tijd in Hoi An iets te lang naar mijn zin maar toch aardig wat dingen om te ondernemen … Nu maar hopen dat maart daar een prima idee is.
Over Hué twijfel ik door best veel negatieve recensies, kan nog niet met zekerheid zeggen of dit echt een must see is. Maar goed, wat dan??
Ninh Binh lijkt me heerlijk om te gaan vertoeven zo ook Hanoi.

Hebben jullie tips of aanpassingen om tot een betere opzet te komen?

1 maart AMS – HCMC
2 maart aankomst HCMC, relazen zwembad middag en met schemering naar Bitexco toren
3 maart HCMC stadswandeling
4 maart HCMC excursie tunnels (eventueel met Cao Dai?)
5 maart HCMC – binnenlandse vlucht Hué
6 maart Hué Royal Citadel en paar graftombes
7 maart Hué trein of bus naar Hoi An
8 maart Hoi An fietstocht boerendorpje Tra Que
9 maart Hoi An scootertocht Marble Mountains met boedhistische tempels in de grotten
10 maart Hoi An kookworkshop
11 maart Hoi An Full Moon Festival
12 maart Hoi An
13 maart Hoi An
14 maart Hoi An – transfer Da Nang – Hanoi binnenlandse vlucht
15 maart Hanoi
16 maart Hanoi – Halong Bay
17 maart Halong Bay - Hanoi
18 maart Hanoi
19 maart Hanoi – excursie of zelf treinen Ninh Binh, Tam Coc Caves en Bich Dong Pagoda beklimmen
20 maart Ninh Binh Cuc Phuong National Park en Endangered Primate Rescue Centre
21 maart Ninh Binh – fietsen en Van Long Nature Reserve, einde middag trein/transfer Hanoi
22 maart Hanoi
23 maart Hanoi vliegveld– AMS
24 maart aankomst AMS

Dank alvast voor jullie moeite!

Met groet,
Ingrid