Hallo allemaal,
Ik ga samen met een vriend een rondreis door Vietnam maken. 1 maart komen we aan in Hanoi, 28 maart vliegen we terug vanuit Ho Chi Mihn… Iemand tips voor een mooie rondreis?
Alvast bedankt!
Wouter
Hallo allemaal,
Ik ga samen met een vriend een rondreis door Vietnam maken. 1 maart komen we aan in Hanoi, 28 maart vliegen we terug vanuit Ho Chi Mihn… Iemand tips voor een mooie rondreis?
Alvast bedankt!
Wouter
hallo Wouter,
Helemaal leuk dat je naar Viet Nam gaat, zal jullie zeker bevallen.
Ik en andere mensen kunnen je honderden tips geven, maar we weten niet wat je zoekt in Viet Nam.
Zou je wat van jullie wensen kunnen geven?
Denk bijv. aan
Interesses, wil je natuur, strand, uitgaan, oorlogsverleden, cultuur, tempels en pagades enz.
reizen
Waar gaat de voorkeur naar uit; lange trajecten vliegen, nachtbussen/ treinen enz.
Budget
een indicatie kan helpen met het bepalen van je route
Ik weet zeker dat wanneer je wat meer verteld wat je wilt er echt wel mooie tips zullen verschijnen.
gr.
Ton.
Hoi Ton,
Het was idd een te sombere omschrijving over onze reisplannen. Misschien wil jij eens schieten op de reisplanning die ik in gedachte heb?
1 maart: aankomst in Hanoi
1 - 2 maart: Hanoi
3 - 6 maart: Hanoi / Sapa trekking / Hanoi
6 - 8 maart: Hanoi / Halong Baai (1 overnachting op Junk Boat) / Hanoi
8 op 9 maart: Hanoi naar Hué (nachttrein)
9 maart: Hué
10 maart: Hué naar Danang
11 - 12 maart: Danang naar Phong Nha-Ké Bàng National Park (excursie met 1 overnachting)
12 maart: Danang naar Hoi An
13 - 14 maart: Hoi An
15 op 16 maart: Hoi An naar Nha Trang (nachttrein)
17 - 18 maart: Nha Trang
18 op 19 maart: Nha Trang naar Ho Chi Mihn City (nachttrein)
19 maart: Ho Chi Mihn City
20 maart: Ho Chi Mihn naar Phu Quoc Island (vlucht)
20 - 23 maart: Phu Quoc Island
23 maart: Phu Quoc naar Ho Chi Mihn (vlucht)
24 en 25 maart: Mekong Delta
26 en 27 maart: Ho Chi Mihn City
28 maart: Ho Chi Mihn - Amsterdam
Alle excursies in en om de steden heb ik in dit overzicht buiten beschouwing gelaten. Volgens mij kom ik via deze route alle bovengenoemde interesses wel tegen. Ik wil van alles wat doen om een goed beeld te krijgen van het land, de cultuur en de mensen. Is dit een planning die haalbaar is? Of zie jij nog problemen? En wat mag ik volgens jou niet missen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Wouter
Hallo Wouter,
Ik zal eens schieten op je schema, maar er valt weinig op aan te merken.
Ziet er goed uit.
Maar denk dat het gedeelte vanaf 8 maart t/m 12 maart wat onlogisch is.
Kijk even op de kaart van Viet Nam.
Je gaat van Hanoi naar Hue, dan ga je weer Danang ( is 4 uur reizen ) dan naar naar Phon Nha en reis je weer deze 4 uur terug over dezelfde weg.
Zou dit omdraaien en Hue naar Phong Nha gaan.
Misschien is het ook een optie om niet vanaf Hanoi naar Hue te gaan, maar met de nachttrein te stoppen in Dong Hoi en dan via Phong Nha naar Hue te gaan, hou je 1 dag over en je mist helemaal niets in je schema.
Deze dag kan je plannen waar je wilt.
Concreet bedoel ik dus dit.
1 maart: aankomst in Hanoi
1 - 2 maart: Hanoi
3 - 6 maart: Hanoi / Sapa trekking / Hanoi
6 - 8 maart: Hanoi / Halong Baai (1 overnachting op Junk Boat) / Hanoi
8 op 9 maart: Hanoi naar Dong Hoi (nachttrein)
9 maart: Phong Nha
10 maart: Phong Nha + DMZ + overnachten Hue
11 maart Hue
12 maart: Hue
13 -maart Hue naar Hoi An
14 maart Hoi An
15 maart Hoi An
16 maart Hoi An en nacht trein/ bus naar Nha Trang
17 - 18 maart: Nha Trang
18 op 19 maart: Nha Trang naar Ho Chi Mihn City (nachttrein)
19 maart: Ho Chi Mihn City
20 maart: Ho Chi Mihn naar Phu Quoc Island (vlucht)
20 - 23 maart: Phu Quoc Island
23 maart: Phu Quoc naar Ho Chi Mihn (vlucht)
24 en 25 maart: Mekong Delta
26 en 27 maart: Ho Chi Mihn City
28 maart: Ho Chi Mihn - Amsterdam
Dit scheelt je ineens 20 uur reizen!!!
Merk ook dat je van strand houd.
Nha Trang, Hoi An, Phu Quoc, maar denk dat je dat bewust gekozen hebt.
Ben blij dat je voor Nha Trang gaat, ondanks vele negatieve berichten hierover.
Ben afgelopen december en januari vele mensen tegen gekomen die er verbleven waren en waren enthousiast over deze plaats en niets van criminaliteit waren tegen gekomen.
Onder deze mensen zaten ook jongeren tussen die backpacken en ook diverse meisjes die samen reisden.
Gingen na het stappen met een taxi naar het hotel/hostel voor 50 cent pp en vonden Nha Trang een leuke stad met leuke tripjes en goed uitgaan.
Ik zie dat je nu nog on line bent, dus laat het hier even bij , kan je het even bekijken en misschien kan ik vandaag weer terug reageren?
gr.
Ton.
Bedankt Ton, dat is idd een stuk logischer en kunnen we de DMZ in één zucht meenemen. Weer een dag gewonnen!
Over Nha Trang hebben we net zoveel goede als slechte verhalen gelezen. Ik denk dat zolang wij niet (te) dronken worden, veilig reizen en onze waardevolle spullen achterlaten in het hotel, de kans op beroving nog steeds bestaat, maar wel verkleind is. Het kan overal gebeuren… Het weerhoudt ons niet om een kijkje te gaan nemen.
We hebben bewust gekozen voor een vakantie met veel cultuur snuiven, maar ook stranddagen en een feestje hier en daar. Het wordt mijn eerste verre en lange reis en ook mijn eerste vakantie buiten Nederland in 5 jaar, dus ik hoop op een onvergetelijke ervaring. Viet Nam heeft mij altijd al getrokken, ik verwacht dan ook een super tijd tegemoet te gaan!
Zijn er nog excursies die wij vanuit Nederland al moeten boeken? Of kan dat daar lokaal ook prima?
Groeten,
Wouter
Hallo Wouter,
In principe kan je daar alles regelen.
Wel kan het voorkomen dat je vlucht naar PQ vol is geboekt, maar ben je flexibel, dan kan je deze naar een andere dag zetten.
Ook het hotel of resort dat je op het oog hebt in PQ kan vol zitten; is tenslotte hoogseizoen.
Idem voor als je een specifieke boot en route op het oog hebt kan deze vol zitten.
Maar ben je daar ook flexibel geen probleem.
veel plezier inViet Nam, denk ook even of VOA iets voor jullie is; scheelt je in ieder geval enkele tientjes.
gr.
Ton.
Hoi Ton,
Bedankt voor al je tips! VOA = Visum on arrival neem ik aan? Dat hebben we al geregeld.
Ik laat je nog wel weten hoe het is geweest.
Groeten,
Wouter Degen