Tips route en natuurparken

Dag allemaal,

In februari ga ik met een vriend een mooie reis maken door Nicaragua en Costa Rica. Wat we graag willen is een combinatie van een leuke stad, veel natuur inclusief het spotten van dieren en duiken op de Corn islands We vinden het lastig welke keuzes we “moeten” maken t.a.v welke parken te bezoeken en zouden graag advies willen over de logica en haalbaarheid van onze route. We hebben 18 nachten. Ons idee is alsvolgt:
Na aankomst 1 nacht Managua
1 nacht Leon
2 nachten Granada
2 nachten ometepe
Vervolgens willen we de oversteek maken naar Costa Rica.
Het idee is om te starten in Rincon de la Vieja 2 nachten
3 nachten Monteverde
Van daaruit willen we doorreizen naar Indio Maiz (maar we weten niet hoe, openbaar vervoer?)
2 nachten Indio Maiz (daar ook vissen?)
Van daaruit willen we naar de Corn Islands 4 nachten waarna we weer terug reizen naar Managua om huiswaarts te keren.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:

  • is het programma haalbaar gezien de 18 nachten die we hebben? Ik heb er 15 ingepland om ook reisdagen in te bouwen
  • bieden deze parken genoeg variatie qua flora en fauna? Evt andere parken?
  • moeten we voor zowel Leon als Granada gaan of kiezen om meer van hetzelfde te voorkomen?
  • waar kunnen we het beste vissen
  • hoe kunnen we van Monteverde naar Indio Maiz reizen

Naar Indio Maiz is niet eenvoudig. Met het openbaar vervoer gaat het zeker niet lukken.
Het beste kun je contact opnemen met één van de lodges aldaar. Bijvoorbeeld Rio Indio.
Zij zorgen dan voor vervoer bijvoorbeeld vanuit Puerto Viejo de Sarapiqui. Per boot over
de Rio San Juan. Je kunt er in ieder geval heel goed vissen. Maar trek er een paar dagen meer voor uit.
Zeker gezien de reis er naar toe.
Leon is zeker de moeite waard. Iets meer Nicaragua dan Granada. Minimaal 2 nachten.
Maar met zo´n reis van 18 dagen zou ik Leon maar overslaan.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Eerste nacht Managua zou ik overslaan. Direct midden in de nacht door naar Granada. Elk hotel daar kan een airport pick up voor je regelen. Wij hadden 3 nachten Granada, 4 nachten Little Corn, 2 nachten Ometepe, 1 nacht San Juan del Sur, 1 nacht Jaico (op doorreis naar het ZW van Costa Rica), 2 nachten Tipi Jungla, 3 nachten Corcovado, 1 nacht San Jose. Misschien geeft dat je een beetje een idee.