Costa Rica/Nicaragua

Hallo,
wij zouden in januari een rondreis maken in costa rica en nicaragua. We hebben onze tickets reeds geboekt, we komen toe in San Jose en vertrekken uit Managua van 6-29januari.

Ik ben nog in twijfel over mijn route, momenteel heb ik het volgende in gedachten;

• 1 nacht San Jose (late aankomstà
  • 3 nachten Puerto Viejo/cahuita
  • 3 nachten Dominical/Uvita (met dag naar Cano Island)
  • 3 nachten Mal Pais
  • 2 nachten Arenal
  • 2/3 nachten San Juan del sur
  • 2 nachten isla de ometepe

eigenlijk had ik ook heel graag de corn islands voor 2 of 3 nachten gedaan, maar dan zou ik een van bovenstaande moeten laten vallen… Hebben jullie tips? is dit doenbaar?

Wij gaan vooral voor de natuur en zijn bezige bijtjes (we zouden graag surfen, raften, kajak, snorkelen…)

groetjes en alvast bedankt voor feedback

Je hebt een reis opgezet van 17 nachten. Terwijl je 22 nachten verblijft.
Dus je hebt zeker nog ruimte voor de corn islands.
Het is afhankelijk hoe je reist wat betreft de reistijden.
Maar heb je een huurauto ter beschikking (maar ook met shuttlebussen of lokale bussen)
dan heb je tussen Puerto Viejo de Talamanca en Dominical een tussenstop nodig.
Met een huurauto zou dat het mooie San Gerardo del Dota kunnen zijn. (quetzal)
Surfen kun je bij Dominical en Mal Pais. Snorkelen bij Caño Island.
Wil je ook gaan raften dan zijn de hotspots in Costa Rica: Turrialba en Sarapiqui.

Een huurauto mag je niet mee de grens overnemen.
Er zijn aanbieders die wisselen de auto om bij de grens.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ben bang dat als ik deze route volg(met de corn islands), we meer de auto zullen zien dan ter plekke zijn of zie ik dit verkeerd?
Schelen dominical, mal pais en san juan del sur veel van omgeving/activiteiten? ik wou dominical doen omwille van cano island en hopen om walvissen te zien in marino ballena, mal pais voor de surf …

Wij nemen in CR de auto die we terug inleveren vooraleer we nica binnengaan. Kent iemand een goede organisatie om de grens over te steken? Ik hoop dat deze aangenaam kan verlopen, ik heb al iets gelezen over aguatrails, zijn er nog andere alternatieven?

Vriendelijke groetjes

Als je te voet de grens oversteekt is er geen enkel probleem.
In jullie programma zou ik dan San Juan del Sur overslaan. Dit heeft niet veel meerwaarde t.o.v. Mal Pais of Dominical.
Het is een strandlokatie.
De corn Islands kun je met een binnenlandse vlucht bezoeken.
De trip zou dan kunnen zijn:
San José - (auto)
Puerto Viejo de Talamanca
San Gerardo del Dota.
Dominical (Uvita)
Mal Pais
grens: auto inleveren
Ometepe
enz.

Johan
www.costaricaopmaat.nl