Tips route Augustus 2017

Beste lezer,

Mijn vriendin en ik gaan van 12 augustus t/m 3 september een rondreis maken door Sri Lanka.

Wij hebben de volgende route in gedacchte:

Dag 1: Negombo (acclimatiseren)
Dag 2: Dambulla (tempels)
Dag 3: Dambulla (Lion’s rock)
Dag 4: Dambulla (dagtrip naar Polonaruwa)
Dag 5: Trincomalee (relaxen)
Dag 6: Trincomalee (Dolfijn en walvis tour)
Dag 7: Trincomalee (Pigeon Island)
Dag 8: Arugam Bay
Dag 9: Arugam Bay
Dag 10: Arugam Bay
Dag 11: Arugam Bay
Dag 12: Ella (Ravanna Falls
Dag 13: Ella (Little Adams peak)
Dag 14: Ella (Udawalawe National park)
Dag 15: Nuwara Eliya
Dag 16: Nuwara Eliya (horton’s plains + World end)
Dag 17: Kandy (Stad + Kandy Lake)
Dag 18: Kandy (tempel van de tand)
Dag 19: Kandy
Dag 20: Colombo

We slaan bewust de zuidkust over omdat ik gelezen heb dat het weer daar dan een stuk minder is dan de oostkust. Klopt het dat we in Augustus beter de oostkust kunnen bezoeken voor relaxen/zwemmen/snorkelen dan de zuidkust?

Nog tips om ergens langer/korter te blijven? Of de tip om toch nog de zuidkust erbij te nemen!
Tussen haakjes staan activiteiten die we willen doen. Ook daar uiteraard nog tips voor en de rest zien we ter plekke wel.

We horen het graag!

Hoi Willem,

Ziet er goed uit. Inderdaad beter zwemweer (& snorkel/duik) aan Oostkust. Zie Prikbord voor o.a. reserveren treinen vanaf Ella 3 x en voor de busroutes voor de rest.
Enige missertje lijkt Uda Walawe vanaf Ella. Vanuit Dambulla kun je vermoedelijk beter Minneriya/Kaudulla/Hurulu park in Habarana (3 parken met 1 gedeelde kudde) doen, dan is het daar ook The Gathering oftewel paarseizoen. Probleem met alle safaris is dat ze 6-9 en 15-18 uur zijn. Habarana is half uurtje vanaf Dambulla dus zelfs om 18 uur vindt je nog wel een bus terug (half zes 's ochtends bus heen is lastiger, doch kan ook niet te duur met tuktuk). Doch UW is 3 uur van Ella, indien bus dan moet je dus echt 's nachts logeren bij het park en indien je het als dagtrip wilt doen wordt het een vrij dure taxi heen/terug en ofwel 3 uur uit Ella weg ofwel 9 uur 's avonds daar terug.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Kumana park vanuit Arugam is ook een optie, maar dat is i.t.t. Habarana trio en UW geen groot olifantenpark doch meer gevarieerd. Met zelfs kansje op luipaard en lippenbeer en een groot wetland.