Hoi,
Wij, Han en Trudie, willen eind augustus/begin september voor 3 weken op reis door Sri Lanka.
Nu lees is dat het klimaat tussen west en oost nogal verschilt. Is september de juiste periode? De route die we voor ogen hebben is;
Negombo, Sigirya (via Dambulla), Kandy, Nuware Eliya, Ella, Arugambay, NP Yala Park, NP Uduwalawe Park, Galle, Tangalle / Mirissa
Ik ben even benieuwd of we met deze route niet net qua weer in een slecht gebied zitten? En is dit in een krappe 3 weken te doen, of heb ik teveel op het programma? Ik zou het ook leuk vinden om wat actiefs te doen, hiken, fietsen of iets dergelijks. Heeft iemand tips? We willen cultuur, natuur en strand:-)
groetjes, Trudie
Hoi Trudie,
Nee hoor goede selectie. Tangalle/Mirissa zullen wel zonnig zijn maar door de ruwe zee valt er weinig te zwemmen; Arugam is sowieso een surfstrand. Zie
en een sticky onderwerp hier op WW voor de seizoenen. Op zelfde Prikbord ook info over transport per OV of auto-chauffeur. Wel een waarschuwing: 95% of meer kans dat Yala dan gesloten zal zijn, dat wordt op basis van regenval eind juli besloten. Kumana bij Arugam (‘Yala East’) is wel altijd open.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]