Rondreis september

Beste forumleden,

Zelden heb ik een land gezien met zo veel aantrekkelijke plaatsen als Sri Lanka. Ik weet gewoon niet waar te beginnen. Begin september gaan we hier op huwelijksreis. Ik hoop dat jullie ons enigszins kunnen helpen met het plannen van een reis. We verblijven 19 dagen in Sri Lanka. We willen graag beginnen met een nacht in Colombo en eindigen met een dag of 5 aan het strand (gewoon lekker relaxen, Malediven vinden we waarschijnlijk te duur, dus een mooi strand in Sri Lanka). Tussendoor zouden we graag in ieder geval naar Yala, een mooie treinreis maken, naar een onderwaterpark (of mooie snorkelplekken), naar het eerst onbegaanbare Noorden en naar lekkere strand en natuurplekjes. Wie kan ons helpen? Hoe kunnen we het, m.b.t. Het klimaat, beste reizen? Kortom alle tips zijn welkom! Het belangrijkste is dat we mooie dingen zien en doen, maar vooral ook op vakantie zijn :).

Onze dank is groot!

Hoi hoi,

Lastig kiezen inderdaad. Omdat jullie maar een dag of 13 echt reistijd hebben (auto met chauffeur tot aan het strand nodig) zou ik voorstellen Yala te vervangen door Wilpattu. Zelfde dierenvariatie maar ligt veel meer op de route en beduidend relaxter dan overvol Yala dat bovendien geregeld die maand dicht is vanwege droogte. De route zou dan verder luiden:
Airport - Ella 2n - Kandy (beroemde treinreis) 3n - Dambulla/Sigiriya/Pollonaruwa 3n - Anuradhapura/Wilpattu 1n - Jaffna 2n - Trinco 1n - Passi. In Passi stuur je de chauffeur terug (je betaalt wel de lege rit terug naar airport) omdat z’n dagelijks minimum aantal km dan echt pijn gaat doen.
Snorkel is zowel mooi in Passi als in Trinco/Pigeon Island, vandaar het advies om zeker 1 nacht Trinco te doen voor vergelijking. Passi ligt echter weer beter als eind van de route, en heeft ook ietsje betere treinverbinding voor 1-na-laatste-dag naar Colombo.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Wow dank, klinkt al goed. Qua safari zijn we sowieso al redelijk verwend door Afrika, maar Sri Lanka moet heel mooi zijn begreep ik en heb eerlijk gezegd niet verder gekeken dan Yala. Waar zou je eindigen qua strandplaats(en)? Is passi een leuke plek daarvoor of heb je een idee qua andere plekken? Nogmaals dank.

Passi/Kalkudah of Trinco (Nilaveli-Uppuveli). Beiden ongeveer vergelijkbaar. Kijk maar waar je de leukste accomodatie vindt. Trein vanuit Trinco is ietsje lastiger omdat je met stoptrein naar Gal Oya gaat en na uurtje wachten de expresstrein vanuit Passi-Batticaloa aankomt welke je dan verder naar Colombo vervoert.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]