Wij willen van 27 april t/m 12 mei naar Thailand, wij zijn er nog nooit geweest, maar het lijkt ons erg mooi. We willen wel wat toeristische dingen bekijken, maar niet teveel. Aan het eind nog paar dagen strand… Wat raad jij ons aan? We zouden graag tips of een reisschema ontvangen.
Gewoonlijk beginnen de mensen hun reis aan te vatten in Bangkok.
Je kan daar oa:de Grand Palace en de Wat Phra Kaeo bezichtigen,alsook de Wat Pho
(De tempel Wat Pho ligt ook in de Oude Stad en is één van de drie tempels die je zeker moet bezocht hebben)
Wat Arun Deze prachtige tempel en zowat het symbool van Bangkok is op de andere oever gelegen.(50bath entree)
China Town is het levendigst stadsdeel van Bangkok,je vind daar goudwinkels, tempels, specerijenwinkels en eettentjes.(echt te druk voor mij maar misschien is dat iets voor jou?)
Leuker nog dan shoppen in de gigantische winkelcentra zijn de markten van Bangkok,je kan in het weekend de Chatuchak Market bezoeken,je vind daar van alles(teveel om op te noemen)
Je kan het best deze markt bezoeken de laatste dag voordat je terug naar Nederland vliegt,Eleonora!! dan moet je niet elke keer sleuren met de spullen die je daar hebt aangekocht)
De mooiste drijvende markt in de buurt van Bangkok vindt u op 80 km afstand in het plaatsje Damnoen Saduak.(te toeristisch vind ik persoonlijk)
Andere aktiviteiten die je in Bangkok kunt doen,is fietsen bij Andre breuer od bij Co Van Kessel(zelf heb ik het nog niet gedaan,maar de meeste mensen zijn tevreden over die fietstochten)
Het mooiste zicht op Bangkok krijgen je vanaf de rivier en dan vooral 's avonds. Een ‘river dinner cruise’ is een ideale manier om een smakelijke maaltijd met een fantastisch uitzicht te combineren.
Nou waarom eens niet een paar dagen naar Kanchanaburi gaan Eleonora?
Dit is een veel geboekte excursie vanuit Bangkok,het ligt zo’n 130 kilometer ten westen van de Thaise hoofdstad Bangkok .(Kanchanaburi heeft een goede en directe verbinding met Bangkok en andere nabijgelegen provincies. Bussen vertrekken regelmatig vanuit Bangkok’s Southern Bus Terminal voor de twee tot drie uur durende reis.
Treinen vanuit Bangkok vertrekken dagelijks vanuit Bangkok Noi Railway Station in de richting van Kanchanaburi.
Deze plaats is vooral bekend van de beroemde brug en gelijknamige film “Brug over de Kwai rivier / Bridge over the river Kwai”. Vanaf hier kan je een treinrit over de Japanse Dodenspoorlijn maken
Je kan een bezoek brengen aan het JEATH oorlogsmuseum, wat zeker de moeite is.
Ongeveer 65 kilometer ten noorden van Kanchanaburi ligt het Erawan Nationale Park, met een van Thailands mooiste watervallen.
Via Kanchanaburi kan je bv naarAyutthaya reizen.
Een andere populaire daguitstap vanuit Bangkok is Ayutthaya, ten noorden van Bangkok, de oude hoofdstad van Thailand.
Er zijn heel wat tempels te zien op een korte afstand van elkaar.
Je kan ook vanuit Bangkok naar Ayutthaya een dagtrip boeken bij één van de vele reisbureautjes,je mag wel rekenen op zo’n 650bath (men kom je halen aan het hotel,middageten +gids inbegrepen)Indien je daar een paar dagen verblijft dan zou ik zeggen huur een fiets om deze sites te bezichtigen.
Zeg je nou ik blijf maar één dag in Ayutthaya,dan kan je eventueel de nachttrein nemen naar Chiangmai.(De trein vertrekt om ca. 20.37 uur en komt aan om ca. 07.30 uur)
Chiang Mai is een bijzondere stad wat u absoluut ook zo zult ervaren als u er een keer bent geweest.
Wat kan je zoal bezichtigen in de “roos van het noorden” zo word Chiangmai omschreven.
Chiang Mai kent zo ongelooflijk veel mooie tempels,de meest interessante is: Wat Phra Singh, Wat Chiang Man (de oudste van Chiang Mai), Wat Chedi Luang, Wat Suan Dok om te bezoeken in het centrum.
Even buiten chiangmai ligt de beroemde Wat Doi Suithep deze grote tempel is net buiten Chiang Mai (15km en bereikbaar met de taxi of songtaw)) gelegen en ligt hoog op een berg.(zelf ben ik daar vroeger getrouwd geweest in deze tempel)
Zou Doi Suthep in de namiddag bezoeken Eleonora,dan kan je s’morgens (ligt op de weg naar deze tempel) de Chiang Mai Zoo bezoeken.
Andere bezienswaardigheden in een notendop: Doi Inthanon gebergte (ligt ongeveer 58km verwijderd van Cnx) je vind daar prachtige tempels en adembenemende watervallen zoals de Mae Klang oa:
Sankampheng hotsprings ligt 30km verwijderd van Cnx(openbaar vervoer rijd daar niet naartoe(je kan met een gehuurde motorfiets of per taxi naar toe rijden)
Bo Sang(ambrellostadje)7km van Cnx.(niks speciaals te zien,een winkelstraat met alleen maar winkels met paraplu’s en klederen,vrij duur vind ik eerlijk gezegd)
Een redelijk nieuwe attractie in Chiang Mai is de Night Safari.
Olifantenkampen in Cnx de Mae Sa Elephant Training Centre (Dit trainingscentrum wordt gezien als één van de betere van Thailand)
S’avonds kan je eventueel in Chiangmai de beroemde night bazaar bezoeken aan de Loy Kroy road.(vergeet daar niet af te pingelen!!
Tenslotte kan je in Mae Rim (even buiten Cnx) het volgende bezoeken,Sai Nam Phung Orchid Farm,snakefarm en een olifantenkamp.
Voor souveniers kan je misschien eens na het nabij gelegen stadje Hang Dong(daar vind je houten olifantjes,muurschilderijen uit hout of koper etc…)
Je kan van Chiangmai naar Phuket of via een omweg naar Koh Samui met het vliegtuig/bus/trein/ www.airasia.com is meestal het goedkoopst.
bij www.nokair.com en www.thaiairways.com zou je ook kunnen kijken.
Ko Samet is een prima bestemming om een aantal dagen van de zon, het strand en de zee te genieten. Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok
Hoe op Koh Samet te komen?
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Pe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier.
De overtocht van Ban Phe naar Samet duurt zo’n 45 minuten.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“zHJeBD7ZIl8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Nou ik ken het budget niet van Eleonora,alsook weet ik niet ofdat ze van diepzeeduiken houd maar Koh Samui is uitstekend geschikt om aan diepzeeduiken te doen, u vindt er professionele clubs waar u een cursus diepzeeduiken kan volgen.
Vanuit Bangkok kunt je per trein naar Surat Thani en van daaruit per ferryboot naar Koh Samui varen.
Een duurderde oplossing maar ook een sneller manier om het eiland te bereiken is met Bangkok Airways. (er zijn meerdere vluchten per dag)
Op Chaweng Beach vind je vele resorts waar je lekker kunt genieten aan het strand,ook vind je daar vele bars en restaurants.
Wij hebben ook bedacht om naar Bangkok te vliegen en daar enkele dagen te verblijven en dan met de nachttrein naar het zuiden, dan kunnen we daarna verschillende eilanden bezoeken. Ons budget is ongeveer 1500 euro pp. Denken jullie dat we het daarmee redden? En hebben jullie nog tips voor mooie hotels? gr
Nou Eleonora,met 1500 euro voor 15 dagen kom je ruim toe!
Wat betreft hotels in het zuiden,nou het is al een tijdje geleden dan ik nog in Phuket ben geweest.
Wil je aan de rustige kant verblijven dan kan je best een hotel nemen aan Kata Beach inplaatst aan het dikwijls rumoerige patong beach!
Ik had in het verleden overnacht in De Beach Boutique House!kamers zijn voorzien van satelliet-TV, Kluisje, koelkast met minibar, vaste-hoofd douche, privé balkon en Wi-Fi.(prijs was rond de 800 bath)
Heb nog een foto in mijn pc gevonden!