Tips rondreis Griekenland

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met op de bonne fooi door Griekenland reizen? Dus alleen een vliegticket en de Lonely Planet? (of een ander boek…)
Ik wil niet alleen maar aan het strand liggen, maar ook de binnenlanden zien, dus heel Griekenland door. En dit als het kan in 2 weken. 1 dag strand is genoeg :wink:

Hopelijk hebben jullie informatie voor mij.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Linda

Op welke luchthaven vlieg je? Welke streek wil je juist zien? Van het vasteland hebben wij de Peleponesos op deze manier aangedaan; schitterende streek en dit jaar gaan we meer naar boven!

Ik wil in ieder geval de Olympus hebben gezien en de kloosters bij Meteora en verder vind ik het heerlijk om bergen om me heen te hebben. Welke streek precies maakt mij niet zo veel uit.
En is het makkelijk om met het openbaar vervoer te reizen? Of kunnen we beter een auto huren?

Voor centraal- en Noord-Griekenland heb ik geen idee…wij huren nooit een auto en proberen voornamelijk met het openbaar vervoer en onze duim onze weg te vinden! :wink: Wat we wel meestal doen is enkele dagen een scooter huren…leuke manier om een streek te verkennen!

ik heb afgelopen zomer verschillende plaatsen in Griekenland bezocht en nergens wat geboekt, gewoon heen gegaan met al wat adressen en daar naar binnen gegaan en bed geboekt, het was hoogseizoen maar op de plekken waar ik was wel plek!

Toen wij in de Peleponesos waren hebben het tochtje met de trein gedaan Diakofto - Kalavotra = PRACHTIG!

We hebben besloten om met griekenlandonline.nl te gaan. Zij verzorgen de hele rondreis en je krijgt een huurauto mee, zodat je wel alles zelf kan doen met de route die zij geven. Wel zo relaxt als alles al geregeld is :smiley: Moeten nog boeken, maar neem aan dat het inderdaad zo gaat gebeuren :slight_smile:

Wij gaane eveneens backpacken, enkel vlucht en lonely planet in de hand, de laatste drie weken van augustsus in de cycladen…

maar ik begin me toch wat zorgen te maken omdat ik al op verschillende plaatsen heb gehoord dat accomadatie zo moeilijk te vinden is…

vorig jaar kroatië geweest en daar stonden de mensen je gewoon op te wachten aan de havens (was ook hoogseizoen, juli). het hoogste bedrag dat ik daar ooit ebtaald heb is 27euro voor een nacht…

wat denken jullie??

Ons dorpje in het noord-westen van Griekenland is gewoon het mooiste!
Het heet Paleros en ligtop het vasteland tegenover het eiland Lefkas.
Kijk maar eens op http://www.paleros.info

ik zou eind dit jr of begin volgend jaar ookwel willen eilandhoppen. dit binnen/in combinatie met een excursie. heeft iemand wat websites die ik zeker even moet checken?

Komen jullie maar eens bij ons langs in ons gezellige dorpje,volop accommodatie en als je een creatieveling bent bied ik graag teken en schildercursussen aan kijk maar eens op www.paintingholidaygreece.com
het is hier echt prachtig! Aanvliegenmet Transavia vliegveld Preveza

denk/kijk eens naar eilandhoppen. op dit forum wordt daar wel over gesproken, bijvoorbeeld hier. Reisaanbieders als Sudtours en Travelways hebben eilandhoppen op hun site (beschikbaarheid meestal alleen in het hoogseizoen).

Ga eens lekker alternatief,zie de sites onderaan dit forum.

jullie kunnen ook goedkoop verblijven in Corfu, Griekenland.

meer info op aanvraag.

Hoi Lintje,

Wat ook erg leuk is om te doen is om bijvoorbeeld van Amsterdam naar Thessaloniki (volgens kun je dit vanaf het voorjaar bij Olympic Airlines boeken) te vliegen. Vanaf Thessaloniki kun je een uitstap maken naar het schiereiland Chalkidiki (aanrader de middelste landtong Sithonia hier zijn ook veel campings te vinden). Dit is met de bus ongeveer 4 uur rijden vanaf Thessaloniki. Hierna kun je bijvoorbeeld van Thessaloniki door naar de berg Olympus hier kun je genoeg kamers vinden in het dorpje Litochoro ligt aan de voet van de Olympus en vanaf hier kun je mooie wandelingen maken en je hebt prachtig uitzicht. Hierna van de Olympus afzakken naar het zuiden naar het schiereiland Pilion. Prachtige combinatie van bergen en zee een van de groenere gebieden van Griekenland. Hier kun je ook prima kamperen of een studio vinden. Vanuit Pilion kun je ook een uitstap maken naar de Meteora kloosters is ongeveer 2 uur rijden vanaf daar. Hierna kun je verder afzakken naar het zuiden en bijvoorbeeld een stop maken in Delphi en hierna door naar Athene. Vanaf Athene kun je dan weer terugvliegen naar Amsterdam.

Ik heb deze reis zelf veel gemaakt en is zeker aan te raden! Mocht je nog meer vragen hebben laat het maar weten ik ben goed bekend met het vasteland van Griekenland en het openbaar vervoer.

Groeten,

Annelinde