tips rondreis en haalbaarheid reisschema

Hallo, wij 50+ers gaan in de zomervakantie voor 3 weken naar Thailand en Cambodja. Wij hebben een schema gemaakt en hopen dat het uitvoerbaar is en hebben nog 3 dagen over om in te vullen. Als jullie daar suggesties voor hebben dan horen we die graag zolang het geen Pattaya is. Ook als je tips hebt over de andere plaatsen die we willen/moeten bezoeken zijn die ook welkom.

Als het goed is hoeven wij voor Thailand geen visum te kopen omdat we vanuit Cambodja nog maar 15 dagen in Thailand zijn. Verder zijn we al een week in Bangkok geweest 5 jaar gelden vandaar we daar zo kort hebben ingepland.

Alvast bedankt Diana en John

24 juli aankomst en reizen naar Sai Yok en uitrusten (auto)
25 juli Erawan watervallen
26 juli deathrail en brug rivier Kwai
27 juli vliegen naar Phnom Pehn
28 juli bezoek stad en paleis
29 juli bezoek Tuol Sleng en Killingfields
30 juli bootreis naar Siam Reap
31 juli bezoek tempel complex
1 aug bezoek tempel complex
2 aug kookcursus
3 aug reis naar koh Chang
4 - 6 aug eiland verkennen en strand
7 aug reis naar Koh Mak
8 – 11 aug snorkelen, strand, bezoek Koh Kood
12 – 14 aug nog in te vullen ???**
14 aug reis naar Bangkok
15 aug train market
16 aug winkelen
17 aug naar huis

Als het goed is hoeven wij voor Thailand geen visum te kopen omdat we vanuit Cambodja nog maar 15 dagen in Thailand zijn.

Correct. Veel plezier.

Steven hartelijk bedankt voor de bevestiging weer een zorg minder
Groet Diana en John

Hallo Schoor01. Ik heb deze zomer deze bestemmingen ook zowat allemaal gedaan. Leuke bestemmingen, stuk voor stuk!

De reis van siem reap naar koh chang is een erg lange reis. Hier hebben wij gekozen voor een tussenstop in Battambang. Niet per sé voor Battambang, maar voor de boottocht over het Tonlé Sap meer. Hier zijn mooie floating Villages. Daarnaast is het Tonle sap meer, een van de belangrijkste plekken voor Cambodianen.

Daarnaast zie ik dat jullie 2 dagen tempel complex doen bij siem reap. Ik ga er vanuit dat dit het Angkor complex is. Je koopt hier echter tickets voor, voor 1 of voor 3 dagen. Aangezien het een erg groot complex is, kun je hier het best 3 dagen voor kiezen.

De derde dag die over is, zou ik persoonlijk óf bij aankomst nemen, om te aklimatiseren, óf in Phnom Penh, omdat dit toch een redelijk grote stad is.

Ik hoop dat je iets kunt met de tips. En sowieso alvast, veel plezier!

Hallo bobbel, bedankt voor je reactie. Wij dachten om vanuit siem reap met de taxi naar de grens te gaan en dan vanaf de thaise kant een andere taxi te nemen. Volgens ons duurt dit een uur of 9 maximaal inclusief de grensovergang. We willen vroeg rond 7 uur vertrekken vanuit siem reap. De kosten voor deze 2 taxiritten hebben wij geschat op zo n 125 euro omdat wij niet van die goede afdingen zijn. Klopt dit allemaal een beetje want als dit niet zo is gaan we jou voorstel om een tussenstop te maken inlassen.
Groet Diana en john

Bobbeh" haha. De kosten van de taxi weet ik niet. Aangezien wij namelijk met het openbaar vervoer gegaan zijn. Maar ik ga er vanuit dat dat voor 125 euro wel moet lukken.