Tips Rondreis Alaska/Canada 2012

Wordt een fantastische route denk ik. Ben zelf in 2008 met een camper door alaska gegaan vanuit Whitehorse en de normale routes gereden. (als je op de kaart kijkt is het grote wegen plan een soort van 8)

Jammer dat je de Top of de World highway niet kan rijden die naar Dawson city gaat.

Tipje, de gravelwegen zijn goed te doen. Soms haal je er met een camper 80km maar soms trillen ook al bij 10 km per huur de vullingen uit je tanden. Plan dus geen 1000 km per dag want dat ga je niet halen en hou er rekening mee dat je eventueel door kan rijden als een geplande plaats niks is. Dat hadden wij bv in “beaver creek”. Klonk op papier mooi, maar was in de praktijk een donker rovershol waar niks te beleven viel :slight_smile:

Je zou ook kunnen over wegen om het ene jaar west-canada te doen en het andere jaar alaska. Dan heb je meer tijd per land en hoef jeje niet als een bus jappers te gedragen en voorkom je dat je thuis op de foto’s ziet, hoe mooi het land eigenlijk is.

Stan Stephens cruises in valdez is super.
Homer: “Emerald Air service” (zegt genoeg als je het vind)

Geniet van je trip!!

1 like

Kan ik je ook absoluut aanraden, we hebben een fantastische dag met ze gehad. Voor foto’s: Alaska - Canada 2009 | Flickr

Ach, wat je ook doet in Alaska, je gaat sowieso genieten.

De gravelwegen zijn inderdaad (vaak) goed te doen (al heb ik er nooit 80 kmp/u gereden) maar dat kan zomaar van de ene dag op de andere dag veranderen (ivm het weer).

Beaver Creek: Gateway naar Alaska / Kluane NP. Tankstation daar is tevens supermarkt / receptie voor RV-park en altijd verse koffie. Kan me voorstellen dat het als een donker rovershol overkomt maar de lokale bevolking is er hartelijk en altijd om een praatje verlegen. Kom er regelmatig als ik naar Alaska moet.

Rob

Ja is waar. De bevolking is er prima al merk je wel verschil kwa gemoedelijkheid met Canada.

We hadden nog eten nodig en in de donkere supermarkt was eigenlijk alles leeg op dat moment. Vandaar dat we maar besloten door te gaan naar Tok. :slight_smile:

Echt een super vakantie geweest.

Mocht je trouwens echt eens het stap leven van alaska mee maken, zoek dan in anchorage (of op internet) naar Chilkoot charlie’s en neem een oude onderbroek mee. Als je daar binnen bent en de barretjes afloopt, merk je wel waarom… :slight_smile:

En, lekker gegeten bij Fast Eddy’s??

Overigens, Beaver Creek is het laatste dorp voor Alaska in Canada of, als je uit Alaska komt, het eerste gehucht wat je tegenkomt in Canada.
Dan heb je dus of de mooie rit door Kluane gehad of krijg je hem nog…

Wow mooie foto’s zeg!
Dat beloofd inderdaad een hoop goeds. Kan niet wachten tot we er zijn…

:slight_smile: