Tips reizen voor elk land

Hallo allemaal,

Wat zijn jullie beste tips om een reis te kiezen, uit te stippelen, te starten.
Hoe gaan jullie aan het werk, draaien jullie aan de wereldbol en je ziet wel waar je vinger op beland? :wereld:

Je bent jong en je hebt nog niet voldoende geld, hoe ga je goedkoop gaan reizen. En hoe regel je het vervoer want een vliegtuigticket kost al snel heel wat geld.

Wie heeft er de beste tips voor alle jonge en beginnende mensen die een leuke rondreis willen gaan maken?

Groeten

Als je nog jong bent en niet veel hebt gezien, dan kun je het beste beginnen met de goedkopere bestemmingen die makkelijk te bereizen zijn. Als je buiten de schoolvakanties kan reizen, dan zit je voor 600 euro in Thailand. Daar kun je rondkomen voor 40 euro per dan met zijn tweeen (als je zuinig aan doet), dus voor 1000 euro kun je 3 weken naar Thailand.

Als je binnen Europa blijft, dan zijn de vliegprijzen vaak lager, maar de kosten ter plekke hoger. Wanneer je echter slaapt in een dorm, en zelf kookt in je hostel, en luncht in het park, dan kan je ook in Europa voor niet al te veel geld weg. Je kan ook doen aan coachsurfen, dan slaap je bij mensen thuis.

Bestemmingen in Zuid-Amerika zijn vaak iets duurder, vooral qua ticket.

Verder is het gewoon een kwestie van veel reisverhalen lezen, en rondhangen op forums. Dan krijg je vanzelf inspiratie voor reizen.

Wat een mooie foto’s. Woouw
Groetjes

Helemaal eens met Jenny. Het is afhankelijk van mijn budget. Daarna pas komen dingen als klimaat, interesses, taal… Op zich wil ik de hele wereld wel zien dus dat is het probleem niet. Dus geld en klimaat zijn best wel bepalende factoren voor mij.
Meestal heb ik ook wel ongeveer een streek in mijn hoofd. Bijvoorbeeld oostelijk Afrika… en dan ga ik over de diverse landen daar wat dingen lezen in de bieb of op internet, en dan vallen er vanzelf een paar landen af bv. door de prijzen, onveiligheid, logistiek, of wat dan ook.

Lees ook eens mijn lijst met gratis reistips / voorbereidingstips.

En verder alles wat Jenny al zei… kiezen tussen duur ticket en goedkoop land, of goedkoop ticket / trein / bus binnen Europa, en dan kosten besparen door te kamperen en zelf te koken. Ook superleuk!