Kan iemand mij vertellen vanuit welke leuke toeristische stad, je excursies kunt boeken? En andere backpackers kunt ontmoeten?
In oktober wil ik namelijk 4 weken naar Java/ Sumatra en Bali. Ik reis alleen. Ik ben een luxe backpacker. Verblijf graag in hotels. Ik hou er niet van om na elke nacht mn tas opnieuw in te pakken. Ik verblijf graag ergens minstens 5 nachten, en vanuit daar op excursie te gaan.
Je geeft aan dat je niet elke dag ergens ander heen wilt. Zeer verstandig. In 4 weken zou ik dan kiezen voor ongeveer 8 lokaties.
Gezien de afstanden op de eilanden is het niet mogelijk om alles te zien. Sterker nog: ik zou haast willen adviseren om je te beperken tot 2 eilanden, bijvoorbeeld Java en Bali. Veel mensen bezoeken dan Bandung, Pangadaran, Yogyakarta, Bromo, Lovina, Ubud en iets in het zuiden van Bali.
Heb je al gekeken naar andere topics in het Java-reiscafe en Bali-reiscafe? Zie ook de zoekfunctie rechtsboven.
Bedankt voor de tips. Hiermee kan ik even vooruit. Zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Je hebt denk ik inderdaad gelijk. Moet ook niet teveel willen in 4 weken. Wellicht laat ik Sumatra achterwege.