Tips reis Zuid Afrika of meerlanden reis?

Hai Iedereen,

Samen met mijn vriend wil ik een reis maken naar Zuid Afrika van 3 tot 4 weken. We willen graag deelnemen aan een georganiseerde kampeerreis maar twijfelen nog… Graag jullie advies!

Zuid Afrika met verlenging om te duiken
Zuid Afrika Mozambique
Zuid Afrika Mozambique, Malawi Zambia

De laatste reis lijkt ons super leuk en afwisselend omdat we dan tot de victoria watervallen reizen en op rustdagen kunnen duiken…
Maar… is dit misschien toch teveel reizen? Alleen zuid afrika net zo mooi…

We kunnen niet kiezen! :slight_smile: Help ons…

Groetjes!

Die onderste keuze zou ik doen. ligt eraan waar je in zuid-afrika begint maar in principe kun je vanaf de victoria falls in 3 dagen (overland) in johannesburg staan… en dan doe je het nog vrij relaxt. Mozambique is een enorm mooi land, dat is echt een aanrader. Afhankelijk van het seizoen (of het regent of niet) zijn de Vic. Falls wel leuk… maar niet langer dan een dagje!

Dank je! Dat is duidelijk :slight_smile:
Nog een twijfelgeval trouwens… Vertrek begin september of oktober…?
Natuurlijk zijn meer reistips/ organisatietips nog steeds welkom! :slight_smile:

Groetjes Roel en Noelle

Hallo Noël,

Misschien kan ik je helpen?

www.come-along.nl

Gr. Hans

Hoi,

Alleen Zuid Afrika ! Dat is al meer dan genoeg voor 3 tot 4 weken. Vergelijk het met een Bus japanners die Europa in 3 weken doen …
Voor het duiken kan ik je adviseren om naar sodwana te gaan; Goede kampeer en lodge faciliteiten bij coral divers. Of net over de grens in mozambique bij Ponta d’ouro. Dan dien je wel een lift vanaf kosi bay, te regelen aangezien het laatste stuk door klapzand gaat… Of als je de accommodatie belt dan sturen ze een shuttlebus.

Erwin

Zuid-afrika is prima op eigen gelegenheid te doen! Ben er verschillende keren voor langere tijd geweest en met een (gehuurde) auto heb je heerlijk veel vrijheid.
Als je nog iets wil weten wat je niet kunt vinden, give it a shot en stuur me een mailtje!

Wij hebben 4 weken door Zuid Afrika gereisd van Johannesburg via Krugerpark, Dundee, Drakensbergen 2 NP, Graaf Reinet, Cradock, Addo NP, Stormsriviermond Tsitsikamma, Oudsthoorn, Swellendam, Hermanus, Stellenbosch en Kaapstad.
Bekijk het e.e.a. op onze website:
www.bedrijfsblind.nl/travel en klik Zuid Afrika aan.
Veel plezier in dit mooie en traditionele land.

Als je gaat duiken kan je het best naar Sodwana gaan en niet naar Ponta d’ouro. Ponta is niet zo mooi als Sodwana, wat betreft duiken in ieder geval, en je moet er ook nog weer extra visa etc voor kopen.

Je laatste optie klinkt erg mooi maar 4 weken is veel te kort. Tevens een combi ZA/Moz is te veel voor 4 weken.
Mijn advies: Boek een apart ticket naar Vicfalls vanaf Joburg. 2-3 dagen Vicfalls is genoeg. De zimbabwaanse kant is mooier dan de Zambiaanse kant. Spendeer de rest van je tijd volledig in ZA. 3-3,5 week is precies goed om alles te bekijken.